1 Laatst bewerkt door Annemarie1107 (28-06-2011 21:02)

Onderwerp: Reizende taart ;)

Dames

Heb net een taart gemaakt en hij staat in de koelkast, :grr: dom want hij gaat natuurlijk straks zweten (just like me). Goed, normaal gesproken dan haal ik 'm er zo uit en zet 'm in de kelderkast, kan ie ff bijkomen
Maar dan komt het, morgen moet ie ongeveer 2,5 uur met me mee de trein in...

Zal ik het zoals bovenstaande doen? Graag jullie mening, wat zouden jullie doen?
(Taart is gevuld met botercrème dus dat is geen probleem, kan buiten de koeling)

Mijn taartjes zijn hier te bekijken!

Re: Reizende taart ;)

Hoi,

Wat voor vulling heb je er in gedaan? Vullingen met melkproducten moeten in de koelkast bewaard worden. Vullingen zonder melkproducten met alleen jam en botercreme kun je buiten de koelkast bewaren. Omdat net nu nog net erg warm is, is het verstandig om je taart koel te zetten. Als het nu al frisser is bij jou, kun je de taart, afhankelijk van de vulling buiten de koelkast bewaren op een droge koele plek. Als je een melkproductentaart hebt gemaakt, is het handig om je taart te vervoeren met koelelementen. op die manier kun je de taart nog enigszins goed vervoeren.
Als je zolang moet reizen met de trein kun je het beste kiezen voor een veilige vulling zoals alleen jam en botercreme met een smaakje.
Succes met je treinreis.

Bedankt Saskia, ik had er net aan toegevoegd dat de taart met crème gevuld is dus wat dat betreft is het een veilige vulling. Nu de rest nog  :x

4

Ik heb laatst een taart bijna 1,5 uur in de auto (zonder airco) moeten vervoeren op een zeer warme dag (+/- 27C). Ik heb de taart vanuit de koeling direct toen in een taartdoos gedaan en deze vervolgens weer in een koeltas. Tussen de doos en tas heb ik, in aluminiumfolie verpakte, koelelementen gelegd. Toen ik aankwam was hij nog goed koel.

Succes!!

Thanks!

Ik heb zelf wel eens topics waarbij ik benieuwd ben naar de afloop. Dus mocht iemand hier nog wat aan hebben...

Afgelopen dinsdag toen het hier om 22.00 binnen nog 27 graden was, zweette mijn taart echt enorm maar het is helemaal goed gekomen!

Heb 'm 's avonds uit de koeling gehaald en in de kelderkast gezet om bij te laten komen. De volgende dag was ie netjes opgedroogd en heb ik 'm in een taartdoos gezet en met een stevige plastic tas is ie mee de trein in gegaan.
In de trein was het wel redelijk koel maar we moesten bij het overstappen een stukje rennen, met taart in de tas  :rolleyes: waah...
Durfde de doos niet open te maken dus heb het met tas en al eromheen gegeven. Eng! Het kado werd opengemaakt en....

NIKS aan de hand, hij zag er nog net zo uit als toen ie net vers van de pers kwam. Gelukkig!!

En ze leefden nog lang en gelukkig  ;)