Het recept wat ik heb gebruikt is van sugar belle. Ik heb het aangepast naar nederlandse maten maar ik moet je wel zeggen dat ik nog niet 100% tevreden ben over de koekjes.
Ze lopen namelijk erg uit tijdens het bakken, maar ik heb gelezen dat je dit wel kunt voorkomen door er minder bakpoeder en meer bloem aan toe te voegen. Vandaar ook dat de vormpjes niet allemaal mooi gelijk zijn zoals je op de foto's wel ziet.
Anyway hier is het recept;
225 g roomboter (ik had zelf helft margarine en helft roomboter)
215 g poedersuiker
1 ei
wat bakaroma (ik had zelf amandel en dat was heerlijk dus)
375 g bloem (en zoals hierboven vermeld evt meer)
2 theelepels bakpoeder
1 theelepel zout
Meng de boter met de suiker, voeg dan het ei met het bakaroma aan het mengsel toe en mix het goed door. Zeef de bloem, bakpoeder en het zout en voeg het beetje bij beetje bij de rest.
Het zou niet in de koeling hoeven, maar misschien is het wel beter als je dat even doet.
Dan uitrollen op bakpapier en vormpjes uitsteken. Ik moet wel zeggen dat ik moeite had om ze te verplaatsen als ik ze had uitgestoken en heb uiteindelijk de uitgestoken vormen op de bakplaat laten liggen en het deeg erom verwijderd en dan zo de oven in geschoven.
Bakken op 200 graden celsius gedurende 7-8 minuten, het ze mogen dus niet echt bruinen, want dan heb je ze al te lang in de oven.
Maar zoals gezegd, ik zou er meer bloem aan toevoegen en wat minder bakpoeder. Als je tijd hebt zou ik het deeg dus ook even laten rusten in de koelkast (al is het maar een paar minuten).
Wat ik je ook nog even wil zeggen is, dat de koekjes na het bakken niet echt hard zijn, en na een dag zijn ze zelfs best wel zacht. Maar aan de andere kant, ze zijn wel echt lekker en zelfs na het versieren met royal icing waren ze nog echt lekker.
Ik ga ze zelf zeker nog eens bakken maar dan pas ik het recept misschien nog wel een beetje aan.
Het was wel een heel verhaal
maar ik hoop dat je er wat aan hebt en dat ze bij jou thuis deze koekjes wel lekker vinden!!
Succes, Angelina