1 Laatst bewerkt door Patriesje (26-06-2011 13:25)

Onderwerp: Barbie met een staartje...

Heb al verscheidene keren van mensen een barbietaart gezien, zo cute! Moest toch taartspullen bestellen dus heb gelijk een barbie besteld voor op de taartjes. Velen gebruiken zo'n speciale bakvorm maar ben zelf uit gaan vogelen dat een 15 cm taartje en een blanda bolletje ook wel goed zouden zijn.

Gisteren de taartjes gebakken en dat was niet naar mijn zin, heb denk ik teveel cake release gebruikt waardoor de hardere laag om de taart er compleet af was,vanmorgen begonnen met de taart, eerst helemaal in vorm gesneden, toen gevuld met vanille botercreme en viervruchten jam. In de koelkast gezet en na een uurtje wilde ik hem eruit pakken en waren er lagen afgegleden. Weer gefixed en gaan bekleden. Dat viel mee en besloot ipv roze paars te gebruiken in de jurk. Bijna klaar zag ik zo de lagen in elkaar glijden, snap er nog steeds niets van maar ok, heb snel met mijn mobiel wat foto's geschoten en zie hier het resultaat. Het zag er leuk uit en smaakte heerlijk! Had hem voor mijn zusje gemaakt maar snel een paar happen genomen en zo in de prullenbak gegooid, zonde maar ok, volgende keer beter!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DMECDGXG.jpg
Resultaat van de voorkant

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LF6HMAT7.jpg
Helaas maar van je fouten leer je weer  :Y

Het is verslavend!
Groetjes, Patricia

Re: Barbie met een staartje...

Ook ik heb met mijn barbie geen wondermolt vorm gebruikt en het het zelfde als jij gedaan. Wel jammer dat het gaan schuiven is je lagen. Ik heb de mijne na vullen en afsmeren een paar uur in de koelkast laten staan en er uitgehaald en toen met warm mes alles heel glad gemaakt en nog terug gezet in de koelkast. En toen pas gaan bekleden.  Maar volhouden he lukt echt wel bij je hoor!!!

3

ElsGroeneweg schreef:

Ook ik heb met mijn barbie geen wondermolt vorm gebruikt en het het zelfde als jij gedaan. Wel jammer dat het gaan schuiven is je lagen. Ik heb de mijne na vullen en afsmeren een paar uur in de koelkast laten staan en er uitgehaald en toen met warm mes alles heel glad gemaakt en nog terug gezet in de koelkast. En toen pas gaan bekleden.  Maar volhouden he lukt echt wel bij je hoor!!!

Wat heb jij gebruikt als ik vragen mag? Had het langer in de koelkast moeten laten staan denk ik. Plus iets teveel cake release gebruikt! Het gaat me een keer lukken  ;)

Het is verslavend!
Groetjes, Patricia

Ik gebruik voor het bisquitbslag gewoon de basis en dat houdt in :
30 gram bloem, 30 gram suiker en 1 ei M.

Zelf doe ik dan na het vermenigvuldigen de helf bloem en de andere helf maizena. Het is dan net zo luchtig als de kant en klare mix maar stukken goedkoper (en wel 10 min. laten mixen)

Het afsmeren doe ik met bc 250 gram boter 250 gram poedersuiker. En dit gebruik ik ook om de dijkjes te spuiten langs de rand. Voor de vulling gebruik ik meestal viervruchten jam of bosvruchtenjam. En dan afsmeren met botercreme en paar uur in de koelkast laten staan. Dan met warm mes afstrijken zodat hij mooi glad is, Nog tijdje terug in de koelkast en dan bekleden met fondant.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes Els

5

Ach ze is gewoon gaan zitten, want ze was het staan beu  ;)

Ondanks dat ie in elkaar is gezakt, vind ik hem (haar) wel heel leuk bekleed!

6

ElsGroeneweg schreef:

Ik gebruik voor het bisquitbslag gewoon de basis en dat houdt in :
30 gram bloem, 30 gram suiker en 1 ei M.

Zelf doe ik dan na het vermenigvuldigen de helf bloem en de andere helf maizena. Het is dan net zo luchtig als de kant en klare mix maar stukken goedkoper (en wel 10 min. laten mixen)

Het afsmeren doe ik met bc 250 gram boter 250 gram poedersuiker. En dit gebruik ik ook om de dijkjes te spuiten langs de rand. Voor de vulling gebruik ik meestal viervruchten jam of bosvruchtenjam. En dan afsmeren met botercreme en paar uur in de koelkast laten staan. Dan met warm mes afstrijken zodat hij mooi glad is, Nog tijdje terug in de koelkast en dan bekleden met fondant.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes Els

Bedankt maar bedoelde eigenlijk wat voor bakvormen  :o

Het is verslavend!
Groetjes, Patricia

7

Yavahn schreef:

Ach ze is gewoon gaan zitten, want ze was het staan beu  ;)

Ondanks dat ie in elkaar is gezakt, vind ik hem (haar) wel heel leuk bekleed!

Haha ja ze was lui  ;)  Maar bedankt! :thumb:

Het is verslavend!
Groetjes, Patricia

Sorry verkeerd begrepen ik heb een blanda bolletje van 15 cm en een taartje van 15 cm gebruikt

9

ElsGroeneweg schreef:

Sorry verkeerd begrepen ik heb een blanda bolletje van 15 cm en een taartje van 15 cm gebruikt

Geeft niet, tips zijn altijd welkom!
Ik had een taartje van 15 cm en een blanda van 12 dus iets bijgesneden om het een geheel te maken.

Het is verslavend!
Groetjes, Patricia

10

Wat zonde, want ze was best lief bekleed, maar volgende keer niet weggooien hoor, want ook een in elkaar gezakt taartje smaak gewoon lekker........ :)

11

Moodswing schreef:

Wat zonde, want ze was best lief bekleed, maar volgende keer niet weggooien hoor, want ook een in elkaar gezakt taartje smaak gewoon lekker........ :)

Dank je wel, ja heb ook een stuk gegeten voor ze weggegooid werd, was heerlijk :Y

Het is verslavend!
Groetjes, Patricia