1

Onderwerp: Icing sheet: hoe vastplakken?

Na de zoekfunctie heb ik mijn antwoord nog niet gevonden. ;)

Ik heb icing sheet plaatjes (disney princesses) die op de zijkant van een taart moeten komen. Taart wordt bekleed met marsepein.

Nou staat in de uitleg dat je ze met icing moet vastplakken. Maar kan dit ook met eetbare lijm of hechten ze zelfs gewoon op de taart?

De taart moet helaas even een paar dagen in de vriezer, ik wil na het ontdooien de plaatjes erop maken. Tenzij ze in de vriezer kunnen overleven?
Dat zou mij het beste uitkomen. Als de taart uit de vriezer komt zit ik met een aantal hechten in mijn hand namelijk. ;)

Alvast bedankt voor het meedenken!

~ Never waste a good crisis... ~

2

Re: Icing sheet: hoe vastplakken?

Ik heb wel eens gelezen dat die plaatjes niet in de vriezer kunnen. De inkt gaat dan uitlopen als de taart aan het ontdooien is.

Ik plak een plaatje altijd vast met piping gel.

Succes!!

3

Piping gel... dat heb ik nou dus net niet. :(
Heb wel Wilton ready to use icing (in zo'n tube), zou dat kunnen?

De taart moet dit weekend mee op verjaardag en ik word donderdag geopereerd..
Alles wat ik moet maken moet dus voor donderdag gedaan worden. Vriend wil wel helpen om plaatjes los te peuteren, maar verder is ie niet taartproof. ;)

4

Ik heb het nog nooit gebruikt maar ze plakken er wel vaker dingen mee vast dus ik denk dat dit prima gaat!! Misschien eerst voor proef een stukje icing vastplakken op een stukje marsepein? Heb je nog wat ruimte over van de print dat je als proef kunt gebruiken? Kan het mooi nog ff een paar dagen liggen. Maar ik denk dat het wel gaat hoor...

5

Goed idee!
Ga het inderdaad even met een proef stukje proberen met de icing uit een tube :)  en een stukje met eetbare lijm ;)

6

Mooi dat je nog een stukje hebt. SUCCES!