Onderwerp: Sugar gun

Ik heb eindelijk een sugar gun aangeschaft en wilde deze uiteraard graag onmiddellijk uitproberen  :D , ik wil graag mini tiara's maken om op een cupcake te zetten.

Suikerpasta gemengd met tylose en daarvan een beetje in de sugar gun gestoken, duwen maar helaas met alle macht van de wereld krijg ik er amper een cm uit  :mad: .

Wat doe ik toch zo fout.......

2

Re: Sugar gun

Met crisco glijdt het er zo uit, tylose wordt wel een gevecht lijkt me. Misschien als je de tylose er net doorheen hebt gekneed meteen met de gun aan de slag en niet eerst even laten liggen. Succes!

Blijven de tiara's dan wel rechtstaan zonder tylose?

Doe ik een beetje crisco onder de suikerpasta of doe ik het een beetje in de sugar gun..... Sorry voor de vele vragen hoor maar ben maar een leek die heel veel wil kunnen  :D  ;)  O-)

4

even 5 tellen in de magnetron en het vliegt eruit!

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

5

Met tylose gaat niet werken  :nooo  wordt veel te stug. Bij sommige merken fondant hoef je trouwens niet eens tylose te doen. Deze harden vanzelf uit..

6

Met een Sugar gun bekleden lijkt me een hele klus  :think:

[MOVE] --> Decoreren

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7 Laatst bewerkt door @ppeltje (28-06-2011 07:46)

Als je fondant van Bakels gebruikt hoef je geen tylose toe te voegen!
Verder gewoon een klodder(tje) crisco op je hand doen, alsof je handcreme gebruikt en dit goed door de fondant kneden. Hier wordt het lekker soepel van en kun je het vrij gemakkelijk uit de sugargun knijpen. (Zo krijg je ook geen rafeltjes aan het fondant)
Succes!

Dat is toch een TAART waard!

8

ik smeer ook altijd een klein beetje crisco in de sugar gun en een beetje op het plaatje voorin. En idd zoals gezegd je fondant goed soepel kneden.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)