1

Onderwerp: hoe doen jullie dat??? {help mij AUB?!}

ik heb mijn taart bekleed en gedecoreerd in de koelkast gezet, dit omdat het nu binnen hier 28graden is.. maar hij ZWEET als een gek...
wat moet ik nu??
en morgen op die verjaardag in de koelkast laten en af en toe stukje eraf snijden voor de gasten.. baal echt.. ik wilde hem op mijn tafel hebben staan te pronken...:(

2 Laatst bewerkt door Alexandra13 (27-06-2011 18:15)

Re: hoe doen jullie dat??? {help mij AUB?!}

Als het warm weer is zet ik de fan erbij, dat helpt.
Succes!

3

Ligt aan de vulling natuurlijk,  maar anders heel lang van te voren uit de koeling halen?

meen je dat nou...? echt waar.. dus morgen feest.. en dan nu uit de koeling? vulling, aardbeienjam en aardbeieenmouse.

maar dan is ie wel "droog"morgen?

bedankt.. jullie helpen me echt.. ik ben echt een leek hierin hoor.. alle tips zijn ZOO welkom!! :rolleyes:

5

Ik gebruik meestal vullingen die buiten de koeling bewaard kunnen worden. Ik zet de taart er alleen wanneer ik net afgesmeerd heb. Of het moet erg heet zijn buiten. Maar met bc kan deze dan ruim van te voren uit de koeling. Volgens mij moet mousse wel in de koeling.....

:s  maar als ik hem dan morgen op tafel zet... dan gaat ie natuurlijk NOG meer zweten.. oohhh hoe moet dit...:(:(

7

Nou, gewoon neerzetten, aansnijden en weer wegzetten. Valt verder niet zo heel veel aan te doen, zeker gezien de vulling.
Geeft niets, het wordt een prachtige verjaardag!

8

Als je 2 koelkasten hebt, dan kun je de koelkast (waar de taart in zit)al iets lager zetten. dat scheelt de overgang. daarnaast helpt een doos eromheen met rijstkorrels ook. de rijstkorrels absorberen ook wat vocht.
veel succes. en gewoon een foto maken van de taart en die aan iedereen laten zien! Uiteindelijk gaat ie toch op hoor!!  :9  Komt allemaal best goed!

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

ja ik heb de koelkast al op de laagste stand gezet vanochtend..;) gelukkig dat heb ik dus goed gedaan!! hahaha

en dan zet ik hem morgenochtend wel met wat rijstkorrels in een doos, op tafel... zodra 1e visite gewieberd is gaat ie weer de koelkast in denk ik hoor.. of is dat lood om ud ijzer..??
mike's opa en oma (mijn man's opa en oma..;)) komen om 11 uur al die kunnen niet meer tegne de drukte (83 & 86 jaar..) en de rest komt pas tegen eenen..

10

Met de mousse vulling zou ik liever het zekere voor het onzekere nemen en zo snel mogelijk weer terug in de koelkast. Morgen wordt het weer zo erg warm, dat is voor de mousse niet best.

11

wat kan er dan gebeuren.. dat de vulling uit de taart gaat lekken ofzo.. :(

12

De mousse kan bederven en ik denk dat je dat je gasten niet aan wilt doen...

13

ja mousse is net als slagroom enorm bederfelijk

14

En hoe is het gegaan met de taart op het feestje??

15

super.. ik heb hem niet uit de koelkast gehad.. ik stond daar te pielen met een mes.. hahaha.. nee.. het was SWNIKheet.. 28 graden in onze woonkamer.. ik wilde graag zelf ook nog een stukje van de taart de volgende dag.. en had er echt geen zin in als mensen onwel zouden worden ofzo.. :(

ik heb gewoon iedereen "" meegesleurd"naar de keuken...

"moet je mijn taart zien????????????" :Y  :Y  :Y  :Y