1

Onderwerp: half om half 2 kleuren bekleden

Hallo
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb een verzoekje gehad voor een taart die half oranje en half geel moet worden. Maar ik heb dit nog nooit gedaan dus hoe doe ik dit???
Iemand ervaring mee??
Alvast bedankt!!!

2

Re: half om half 2 kleuren bekleden

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wat mij lijkt dat als je 2 lappen van iedere kleur uitrolt en ze daarna rechts afsnijden aan 1 kant. Ze vervolgens tegen elkaar aan leggen en er nog een keer met je roller erover heen zodat ze aan elkaar plakken. En dan gewoon bekleden zoals je gewent bent, denk ik. Succes ermee!

3

voor 29 juni moet ik een thomas de trein taart maken en wil ik dus ook 2 helften bekleden groen en blauw... heb ook nog geen idee hoe ik dit ga aanpakken...

4

Thamar schreef:

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wat mij lijkt dat als je 2 lappen van iedere kleur uitrolt en ze daarna rechts afsnijden aan 1 kant. Ze vervolgens tegen elkaar aan leggen en er nog een keer met je roller erover heen zodat ze aan elkaar plakken. En dan gewoon bekleden zoals je gewent bent, denk ik. Succes ermee!

:thumb:  helemaal goed!

5

nou ik heb het geprobeert en mijn taart is mislukt  :s

Groetjes Bianca.

6

wat heb je precies gedaan dan? ik heb t nog nooit op de hand gedaan maar als je m uitrolt gewoon tegen elkaar leggen dan gaat t vanzelf tegen elkaar aan

7

Heeft iemand wel een keer half om half bekleed en dat het gelukt is?
Ik moet het volgende week doen, en heb nog geen idee hoe ik dit ga aanpaken..

8

wel dat recht afsnijden, taart goed koud wegzetten, dat de afsmeerlaag goed hard is.
De ene helft erop leggen, dan de andere helft en die zo strak mogelijk tegen de eerste lap aanleggen. Wanneer de bc hard is, lukt dat makkelijker.
Gewoon adem in, adem uit  :Y  ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

9

Zoals Carien zegt, dat gaat goed. Je taart goed op laten stijven, dan zit er niet gelijk overal botercrème.
Als je de lappen tegen elkaar aanlegt en er dan nog een keer overheen rolt hou je geen mooie rechte naad en bij het erop leggen gaat die naad erg snel weer stuk.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

10

Oh super aan deze beschrijving heb ik wat! en andere denk ik ook ;)
helemaal top! erg bedankt voor de snelle reacties!

11

Hallo allemaal,

Ik heb laatst een vlaggentaart gemaakt en dus 3 kleuren tegen elkaar aan. Eerst had ik de taart afgesmeerd met botercreme en belkleed met een dun laagje marcepein uit 1 stuk. En daarna eerst het middelste vlak (wit in dit geval) op maat gesneden en op de taart gelegd, daarna het bovenste vlak (rood) aan 1 kant recht afgesneden en op de taart gelegd en daarna het onderste vlak (blauw) op dezelfde manier. Ik had het randje van de fondant wat tegen de andere kleur aankwam licht bevochtigd met water (pas op niet te veel want dan loopt het uit) en toen de kleuren op de taart lagen de aansluiting op elkaar voorzichtig smootheren.
Hier het resultaat

http://www.mijnalbum.nl/Foto-6KBHQFOO.jpg

Groetjes Ans

12

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HDPNAF8E.jpg ook hier dus 2 kleuren  O-)  Ik heb eerst op bakpapier de juiste maat ronde getekend en daarin de "bocht" . Dit losgeknipt en dat uit fondant gesneden en dan idd: op de taart leggen en smootheren.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

13

Mooi dames,
ik ga vanavond gaan de gang met 2 helften bekleden.