1

Onderwerp: Weer een . . . (en nee, geen Bumba)

Oilily-taart!

De bovenste is cake met chocoladestukjes en gevuld met een laag  chocomousse en
afgesmeerd met nutella-bc.
De onderste is cake-natuur gevuld met een laag aardbeienmousse en een laag mascarpone met verse aardbeien :9 .
Opmerkingen altijd welkom!!!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ERBDYAFW-D.jpg

2

Re: Weer een . . . (en nee, geen Bumba)

mooie stapel  :Y

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

3

Leuk hoor!
Ik zou er de volgende keer wel iets meer kleurtjes ingooien, vind hem nu wat te eentonig qua kleur (maar dit is persoonlijk smaak).

En je strik is wat plat, misschien nog een extra laagje lussen?

Taarten - workshops - antiek en nog veel meer!
Kijk op http://www.vanrinske.nl

4

Ik heb getwijfeld om te reageren, maar ik denk dat vele geen commentaar geven op een taart die iets minder is uitgevallen qua strakheid :think:  en wil het juist daarom wel doen. ;)  :Y 

Je taart ziet er leuk en fleurig uit, maar als je hem wat strakker had bekleed was hij perfect geweest. Op het forum vind je veel tips om een taart mooi strak te krijgen. :thumb:

Groetjes Willy

5 Laatst bewerkt door praLIEN (28-06-2011 16:49)

Leuke taart! Het model is wel toppie!

met de kleurtjes ben ik het eens...
misschien kan je nog een dun sliertje doen onder de afhangende golven in een andere kleur. ik denk spontaan aan geel...

Ohja... de vulling klinkt wel heel erg jammie

6

Ik vind hem leuk, da's zeker, maar ik wil je toch een tip geven en misschien zelfs wel twee :).

Klopt het dat je je biscuit niet hebt omgedraaid nadat je hem uit de oven haalde? Als je dat doet dan heb je altijd een mooie bovenkant.

Ik zou het afwerkrandje aan de onderkant (van het bovenste taartje) pas plaatsen ná het stapelen. Zo heb je geen openingen onder en 'sluit' dit taartje goed aan op de onderste.

Meer tips zijn al door anderen gegeven.

Succes!!!

Jacqueline

7

Bedankt voor jullie reactie en de tips die ik gekregen heb.

I.v.m. de strik: ik had een ander merk rolfondant gekocht (was goedkoper en wou dat eens proberen) :nooo  maar die wou niet hard worden. Vandaar de "slappe" strik.

I.v.m. het afsmeren: het was cake, had hem ondersteboven gelegd, afgesmeerd met bc (de eerste keer) maar ik heb eerst de zijkant (rood) gedaan en dan roze erover (dus niet helemaal bekleed met rood). Volgende keer beter afsmeren en helemaal bekleden. Denk dat dat al zal helpen.

Nog veel oefenen dus :Y , randje pas afwerken als de tweede laag er op staat en meer kleurtjes.

Wat is dit toch een geweldig forum(maar wel verslavend ;) ), ben jullie dankbaar!
Groetjes Katrien

8

super leuk

wil hem ook nog een keer graag maken maar heb nog geen gelegenheid gevonden