1

Onderwerp: wat is handiger

Ik ben nog een erge leek, en zit met het volgende.
Wat is handiger om gekleurde fondant kant en klaar te kopen, of om het zelf te kleuren.
En wat is goedkoper. Ik heb nu een paar kleuren (4) kant en klaar gekocht maar iemand zei tegen me dat zelf kleuren net zo makkelijk is en goedkoper. Ik zou  jullie mening hier graag over horen.

alvast bedankt.

2

Re: wat is handiger

Ik kleur graag zelf. Koop gewoon witte fondant en verschillende kleurstoffen. Ik denk dat vooral als je veel taarten maakt het zelf kleuren voordeliger is. Je kunt dan ook kleinere hoeveelheden kleuren bijvoorbeeld. De potjes/flesjes kleurstof doe je heel lang mee, omdat je meestal maar een klein beetje kleurstof nodig hebt.

NB. Zwart en rood zou ik wel altijd voorgekleurd kopen! Die kleuren zijn met fondant niet goed zelf te kleuren, want dan heb je heeeeel veel kleurstof nodig. Met marsepijn gaat het wel beter, maar daarbij is wit kleuren haast niet te doen.

Dat is toch een TAART waard!

3

Re: wat is handiger

Ik kleur ook zelf (behalve zwart, wit en rood, net als @ppeltje zegt). Je kunt dan echt alle kleuren van de regenboog maken en ik vind voorgekleurd soms ook minder prettig om mee te werken.. Met die potjes doe je echt onwijs lang. Ik heb bijvoorbeeld het startsetje met Wilton kleuren gekocht toen ik begon en koop nu soms voor een bepaalde taart een extra kleurtje erbij.