1

Onderwerp: fondant en dit weer!!

Ben bezig voor een bruidstaart voor as donderdag. En tuurlijk kreeg ik pas afgelopen zaterdag definitief door hoe en wat :s .
Maar nou wil ik bloemen laten drogen maar de fondant wil helemaal niet mooi uit de plungers. Heb er al wat tylose doorgedaan.
Maar ben het gewoon even kwijt over hoe en wat :(
Het lijkt ook wel of de fondant lang zo snel niet droogt.
Wie heeft de tip om toch door te kunnen gaan.

Groetjes Jesni

Re: fondant en dit weer!!

Heb je al geprobeerd om de fondant uit te rollen en een minuutje te laten liggen. Met dit weer is hij zo zacht en dan droogt hij een klein beetje in. Wil ook wel helpen om een beetje poedersuiker of maizena te gebruiken. Zorg in ieder geval dat de bovenkant van je lapje fondant wat in de plungers komt niet plakkerig is aan de bovenkant. en eventuele rafeltjes langs de randen wegvegen met je vingers.

Je kan het trouwens ook 1:1 mixen met gumpaste, droogt het sneller in en de fondant is flexibeler.

Succes!

3

taartjesdroom schreef:

Je kan het trouwens ook 1:1 mixen met gumpaste, droogt het sneller in en de fondant is flexibeler.

:Y :Y :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

Adrienne schreef:
taartjesdroom schreef:

Haha, volgens mij kan je dus beter dit doen, want Adrienne heeft ervaring met warm weer  :D

5

taartjesdroom schreef:
Adrienne schreef:
taartjesdroom schreef:

Haha, volgens mij kan je dus beter dit doen, want Adrienne heeft ervaring met warm weer  :D

Zeg dat wel :( :( :( ;)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

6

dank jullie wel. Gum past kan ik niet meer op tijd aan komen.We gaan gewoon dapper door.

GRoetjes Jesni

7

jesni schreef:

dank jullie wel. Gum past kan ik niet meer op tijd aan komen.We gaan gewoon dapper door.

GRoetjes Jesni

Zelf mexican paste maken, 225 gram poedersuiker, 15 gram tylose, 30 gram water ;) Super simpel!

8

Joyce84 schreef:
jesni schreef:

GRoetjes Jesni

Zelf mexican paste maken, 225 gram poedersuiker, 15 gram tylose, 30 gram water ;) Super simpel!

Moet je dat dan gewoon allemaal bij elkaar gooien?

~* Iemand vertelde mij ooit eens dat elke nieuwe dag een reden is voor een feestje. Houdt dat in dat elke nieuwe dag ook reden is voor een taart?! Dan ben ik voor!! *~

9

nasus schreef:
Joyce84 schreef:
jesni schreef:

GRoetjes Jesni

Moet je dat dan gewoon allemaal bij elkaar gooien?

staat bij de recepten. gaat heel makkelijk.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)