1

Onderwerp: knippen van printjes voor de foodprinter

Hoi allemaal,

Misschien een hele domme vraag, heb ook al gezocht met de zoekfunctie en ik kreeg het zo niet gevonden.
Maar als je bijv printjes wilt uitprinten in een vorm kun je dat van te voren al ergens instellen of kun je het alleen maar in die vorm uitknippen?

Alvast super bedankt voor de eventuele antwoorden!

Groetjes Dieltje

2

Re: knippen van printjes voor de foodprinter

Ik snap de vraag niet zo goed? Je kunt met de prints hetzelfde doen als met gewoon papier. Dus als je in een powerpoint of wat dan ook een leuk plaatje zet, kan dat toch in alle vormen die je wilt?

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

3

Annemiek: Maar als je dat dan in powerpoint doet hoe weet je dan bijv de maten van een rondje voor op een cc?
Sorry hoor, maar ben echt een leek in dat soort dingen :s

4 Laatst bewerkt door Glamour (11-05-2011 23:05)

Ik bewerk alles in photoshop, daar kun je heel goed zien hoeveel cm je plaatje is. Dat kun je uiteraard in elke vorm doen die je wil, rond, vierkant, rechthoeking, achthoekig, echt alles. Dan print je het op frosty, en dan knip je het uit.

Ik word staat trouwens, als het goed is, ook een cm rand boven en langs je A4. daaraan kun je zien hoe groot iets is. Powerpoint lijkt me hiervoor niet het aangewezen programma. Misschien Paint? Maar daar heb ik geen ervaring mee.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

5

Oh, bedoel je het zo? Ik teken meestal een rondje met powerpoint om het plaatje, zodat ik weet waar ik moet knippen. Print eerst op een gewone printer en kijk dan hoe groot hij moet zijn. Als hij goed is, print ik op de voedselprinter en knip dan de rondjes uit...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

6

Ik denk dat Annemieke paint of photoshop bedoeld, het lijkt me niet logisch om dit in powerpoint te doen, daar maak je alleen presentaties in!

Groetjes Syl,
Piece of Pie!

7

Bedankt allemaal,

Ik ga eens oefenen met Photoshop

Gr. Melanie

8

Hier ook photoshop  :Y Zo kun je precies je rondje maken zoals je hem hebben wilt en dan je foto erin plaatsen zoals je het hebben wilt. Gaat super!

Hallo allemaal,

Ik heb net m'n footprinter binnen,helemaal zenuwachtig hihi en zit nu op adobe photoshop en kan echt nergens vinden waar je je foto in de vorm van een rondje kan krijgen voor op cupcakes...???
Zou het programma verouderd zijn of kijk ik ergens overheen?
Ik wil een foto van m'n dochtertje bewerken en dan met de tekst hoera 3 jaar er op in een rondje pfffff
kom er niet uit...heeft iemand hier ervaring mee???
alvast bedankt
groetjes Astrid

10

Hallo Astrid,
photoshop is in het begin best wel lastig om te leren, er zijn zoveel functies.
op internet kun je veel tutorials vinden hoe je bepaalde dingen moet doen (zoek maar eens in google op photoshop+tutorial) dan kun je stap voor stap heel veel leren.
Daar heb je nu natuurlijk niet zoveel aan, wil je best even helpen hoor om de foto voor je te maken.

Heb jij je al aangemeld als vrijwilliger voor Icing Smiles?? We are baking a difference!!  Voor meer info kijk op
icing smiles

11

in word kun je ook vormen kiezen

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!

12

ik ben zelf ook nog aan het uitvogelen hoe fhotoshop werkt, dus aan mijn heb je ook niet iets. als je het weet , laat het mij dan weten aub :)  :o

13

ik probeer het hier te omschrijven wat je moet doen, hoop dat ik het duidelijk kan omschrijven.

foto openen in photoshop, bij je tools kun je kiezen voor een ronde markeer tool, (die staat standaard vaak als een vierkant met stippellijnen bij je tools, rechtermuis en je kunt andere vormen kiezen)
als je dan de shift ingedrukt houd kun je een rondje uit je foto selecteren die je wilt behouden (de selectie is te verplaatsen)
dan rechtermuis op je selectie "layer via copy" en je hebt het uitgesneden deel van je foto in een aparte laag.

Heb jij je al aangemeld als vrijwilliger voor Icing Smiles?? We are baking a difference!!  Voor meer info kijk op
icing smiles

14

harstikke bedankt, zal het binnekort eens proberen!

15

harstikke bedankt, zal het binnekort eens proberen!

16

pienemien,

ik krijg inderdaad die cirkel en dan staat het in een laag en dan krijg ik het niet in het groot zeg maar. Het blijft rechts onderin staan bij laag?

Gr

17

als je op de laag met de cirkelvormige foto klikt en je doet CTRL t dan kun je het formaat wijzigen, is dat wat je bedoelt?

icing smiles