1

Onderwerp: hulp met vulling qua laagjes en taart bekleden met deze temp?

dag allemaal!

daar was ik weer even....

Zoals eerder aangegeven ga ik vanavond eerste taart maken, ik wilde monchou/slagroom en kersenvlaai vulling gebruiken. Wat raden jullie me aan?
- 2 lagen met beide vullingslagen monchou/slagroom en kersen
- 1 laag vulling slagroom/monchou en 1 laag kersen
- 1 laag als hierboven en 1 laag bijv. bastonje en kersen
- of ??????

en het is hier knetterwarm, heeft dat effect op het bekleden en decoreren van de taart en waar moet ik dan extra opletten?

schiet me nog een vraag te binnen! Omdat ik toch monchouprutje ga maken, kan ik dit dan bijv. mengen met gelei van kersen en dat gebruiken om het af te smeren?

vind het best eng, maar heb toch zón zin om te beginnen!

dank u dank voor je (evt.) reacties!

Marije

** Waarom wist ik niet eerder dat taarten zo leuk is, dan had ik er mijn beroep van gemaakt!! **

2

Re: hulp met vulling qua laagjes en taart bekleden met deze temp?

ik zou de kersen onderop doen omdat dit zwaar is en je verder lichte vullingen gebruikt. Je zou door de slagroom/monchou nog bastogne kunnen doen ikzelf vind dit een meer winterse vulling. Maar vies is het zeker niet hoor ;)  Vergeet je geen dijkjes te spuiten en niet afsmeren met je monchou denk ik ik zou daar botercreme voor gebruiken en daar kan je dan natuurlijk wel weer je kersenprut door doen (zonder bonkies hoor :+ ) Veel plezier met taarten!!!!!

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

3

Re: hulp met vulling qua laagjes en taart bekleden met deze temp?

dank u, naamgenoot!

** Waarom wist ik niet eerder dat taarten zo leuk is, dan had ik er mijn beroep van gemaakt!! **