1

Onderwerp: Uitgeharde fondant bloemen in koelkast?

Vrijdag ga ik een stapeltje maken met een bloemen waterval(letje).
Nu heb ik alle bloemen daarvoor al gemaakt van fondant met tylose. So far, so good. Alles ligt uit te harden, al wil dat niet zo lukken als anders (komt dat door het weer?).

Maar nu de hamvraag waar ik d.m.v. de zoekfunctie niet wijzer van wordt.
Als ik de bloemen met royal icing vastplak en de taart daarna in de koelkast plaats, hoe vergaat het de bloemen dan? Want volgens mij worden die dan weer zacht. Maar aangezien ik bbr en slagroom als vulling gebruik, moet de taart wel in de koelkast. De taart is voor vrijdagavond, dus de taart zal wellicht hooguit 5 uur in de koelkast staan, maar ik zou het zonde vinden als bijvoorbeeld de uitgeharde lace flowers inzakken.

Graag advies  :D

2

Re: Uitgeharde fondant bloemen in koelkast?

Kans is erg groot dat je bloemen zacht worden.. want koelkast = vocht... en daar kunnen ze niet tegen  :nooo

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

3

Kan je de bloemen er niet opplakken voordat de taart aangesneden gaat worden??

4

ik zet altijd alles in de koelkast, dus ook taarten met bloemen enz. Nog nooit geen probleem mee gehad. Het enigste probleem is dat veel mensen hun koelkast veel te koud hebben staan. Die hoeft nl. maar op 7 C te staan.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

5

Ai, hier was ik bang voor, maar Sil geeft mij weer hoop :/
Wat is nou verstandig....?

Ik zie hier volgens mij met regelmaat creaties voorbij komen, die al van tevoren zijn gedecoreerd en nog niet op lokatie staan. Die taarten zullen toch ook in de koelkast hebben gestaan?
Misschien moet ik een bloem op een plak marsepein lijmen en in de koelkast zetten en kijken wat er na een paar uur gebeurd. En dan maar hopen dat de taart ook zo uitpakt.

@summer1985 Als ik net voorhet aansijden alles op de taart lijm, ben ik overigens eerst in de stress (ga ik het wel op tijd redden), maar vraag ik mij tevens af of de royal icing wel de tijd krijgt om te drogen. Vallen de bloemen er wellicht vanaf.

Wat een gedoe zeg: taarten maken  ;)