1

Onderwerp: Poedersuiker

Ik ben al een poosje aan het zoeken, maar kan mijn vraag niet echt vinden.
In veel recepten ( die ik op internet tegenkom of boeken uit de bieb) gebruiken ze veel poedersuiker. Kan ik hier ook gewone suiker voor gebruiken of is er een bepaalde rede voor dat alles met poedersuiker gemaakt word.?

En als ik mijn fondant uitrol, heb ik nu bloem gebruikt, maar daar slaat het wit van uit, wat kan ik daaraan doen?

2

Re: Poedersuiker

Poedersuiker is van een veel fijnere korrel dan kristalsuiker, het lost daarom ook makkelijker en sneller op.

Als je bloem gebruikt om je fondant uit te rollen, dan slaat hij wit uit zeg je. Bloem is geen bestandeel dat in fondant voorkomt. Je kan beter je werkblad bestuiven met poedersuiker of heel erg licht invetten met crisco. Dan krijg je geen vlekken of witte plekken.

Om de witte plekken nu weg te krijgen zou je je werkstuk met een zachte borstel, of penseel kunnen afstoffen

3

als je geen poedersuiker hebt, kun je ook kristalsuiker in de blender doen en malen; dan heb je wel poedersuiker in huis :Y  ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

Dat is een hele fijne tip carien, dank je wel.
@ jose, de taart is inmiddels op, maar voor de volgende keer ga ik het wel onthouden om hem af te borstelen met een borstel oid.

5

Bloem is niet geschikt om fondant uit te rollen, je kunt wel maizena gebruiken (of inderdaad poedersuiker of crisco)
Bij marsepein geen maizena gebruiken.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

6

Bloem is niet bedoeld om rauw te eten...........dus ook niet om je fondant/marsepein op uit te rollen  :/