1

Onderwerp: kraamborreltaart

De cupcakes waren gisteren al af maar vandaag de kraamborreltaart voor mijn nichtje Flore gemaakt.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-E7VS83Y4-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-NDIBEEM4-D.jpg

Ik was er zelf een keer bij (bij het opeten van de taart) en wat mij zo tegen viel was dat de bovenste taart op de onderste taart plakte. Iemand een idee hoe je dit kunt voorkomen? Uiteraard zat er wel een kartonnetje tussen.
De taarten had ik gisteren al bekleed en vandaag versierd en gestapeld. Het fondant plakte meer dan anders. Komt dat door de koelkast?
Graag jullie tips!

2

Re: kraamborreltaart

Wat een lieve stapel! Wat het plakken van het fondant betreft: de luchvochtigheid is hoog, dus daar kan het zeker iets mee te maken hebben. En als de taart uit de koeling komt in een warmere omgeving, kan hij wat gaan "zweten". Dan wordt het allemaal ook wat plakkeriger.

3

Mooie strakke taart !!!

Groetjes, Conny

4

MirandaB schreef:

Wat een lieve stapel! Wat het plakken van het fondant betreft: de luchvochtigheid is hoog, dus daar kan het zeker iets mee te maken hebben. En als de taart uit de koeling komt in een warmere omgeving, kan hij wat gaan "zweten". Dan wordt het allemaal ook wat plakkeriger.

dit zou inderdaad het geval kunnen zijn, kan ik daar wat aan doen? ik bedoel eerst laten bijkomen of zo?
dank voor je antwoord!

5 Laatst bewerkt door @ppeltje (27-06-2011 15:56)

Esther1968 schreef:
MirandaB schreef:

dit zou inderdaad het geval kunnen zijn, kan ik daar wat aan doen? ik bedoel eerst laten bijkomen of zo?
dank voor je antwoord!

Als je een vulling gebruikt die niet in koelkast hoeft, zou ik hem helemaal niet in de koelkast zetten. Dan is het plakken al een heeeeel stuk minder.
Verder adviseer ik altijd om de taart ca. een half uur voor het aansnijden uit de koelkast te halen om te laten acclimatiseren.
Ook een dubbel kartonnetje tussen de 2 taarten, waarbij je de witte kant op de taart hebt zou kunnen werken.

Vergeet ik nog te schrijven dat ik de taarten heel mooi vind. Lekker strak!

Dat is toch een TAART waard!

6

hele lieve stapel :Y

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

7

Lief en eenvoudig, mooi hoor!!

Groetjes Willy