26

Re: Ach ja. Misschien moet ik maar stoppen.

sweetheart88 schreef:

Ik ken het gevoel! Soms denk ik het ook weleens maar ja dan denk ik ook gelijk: Ach die anderen zijn soms al jaren bezig!! Dus over een paar jaar maak ik ze misschien ook wel zo ;)

NIet opgeven gewoon doorgaan! Ik vind dit een erg mooi taartje :)

Dank je, ik hoop t! :D

27

Ik vind hem hartstikke leuk hoor, en een wavy is ook niet bepaald het allermakkelijkste project denk ik. Stoppen zou zo jammer zijn, daarvoor is onze hobby veels te leuk

28

Ik vind je taart echt prachtig! Zou willen dat ik dat al kon :-)

29

Mag ik vragen wat er met deze taart mis is?
nee niet stoppen hoor! de taart is heerlijk vrolijk mooi ontwerp en vast heerlijk van smaak en daar gaat het toch het meeste om een taart die mega strak is is vaak niet te .........
dus heb je er plezier in gewoon doorgaan.

Kijk gerust eens in mijn taartenalbum
http://www.creabrigitte.mijnalbums.nl

30

Iedereen bedankt voor de complimenten.

@ bakkertje:
Ook bedankt!
Maar wat is er mis met deze taart... tja de zijkanten zijn zo bobbelig...alsof ie bol staat :(
Maar ik ga deze week oefenen met afsmeren... :D

31

Ik zou zeker stoppen als ik jou was...

...met balen! Elke taart die je maakt is een stapje dichterbij je doel, je leert van elke fout. Denk je dat de 'goeien' op een dag wakker werden en taarten konden maken? Kijk naar wat je hebt, en niet naar wat je niet hebt :Y

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?

32

ik vind hem ook erg leuk!!! ik heb nu 39 taartjes gemaakt.... en heb er nu eindelijk pas een paar echt strak gekregen!! gewoon lekker door blijven proberen hoor.... ik heb de wavy ook nog nie geprobeerd. haha

33

willemz schreef:

Ik zou zeker stoppen als ik jou was...

...met balen! Elke taart die je maakt is een stapje dichterbij je doel, je leert van elke fout. Denk je dat de 'goeien' op een dag wakker werden en taarten konden maken? Kijk naar wat je hebt, en niet naar wat je niet hebt :Y

Je hebt ook helemaal gelijk ook!  :lol:

34

Zitatje schreef:

Je hebt ook helemaal gelijk ook!  :lol:

Tuurlijk O-)

:+

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?

35

Zitatje schreef:

Ik was weer eens onduidelijk  :o
Ik bedoel dat ik het nog niet aandurf om zo'n wave taart te maken.

Aha, ik dacht al.
Maar ik heb ook t idee dat t dikker afsmeren met bc ook kan helpen.
Dus dat ga ik deze week proberen.
Van de week t resultaat hier te zien :)

Ik smeer de taart altijd 3x in met meringue botercreme (vind ik lekkerder dan de 1:1 botercreme) en ondertussen zet ik hem steeds weer in de koelkast totdat hij goed koud is.
Als laatste ga ik er met een heet (droog) mes overheen en dan zet ik hem weer in de koelkast.

Ik ben benieuwd naar je creatie   ;)

36

Niet tevreden zegt ze dan.....  :grr:  Hier mag je supertevreden mee zijn, erg mooi gedaan!!!

37

ooooo, ik snap je gevoel helemaal hoor! Ook ik worstel af en toe met bobbels op de zijkanten, echt frustrerend is dat! Maar ik vind je taart hartstikke leuk dus vooral niet stoppen! Ik ben zelf nou ook niet bepaald een expert, maar toch wat tips die misschien helpen:

* dun vullen, liever 3 of 4 dunnere lagen dan 2 dikke (vind ik zelf moeilijk, want ik hou van dik gevuld, hihi!)
* Lekker dik insmeren met bc, en dan met deze tool langs de zijkanten en bovenkant weer weghalen: http://www.deleukstetaartenshop.nl/gere … -3362.html Kost maar 1 euro, en ik heb er zelf zoooooveel plezier van! Een draaitafel is dan wel handig trouwens, weet niet of je dat hebt...
* uurtje in de koelkast
* daarna de laatste oneffenheidjes wegwerken met bc en een paletmet, eventueel kun je hem nog een keer in de koelkast zetten, en daarna met een warm paletmes erlangs...
*eventueel kun je nog experimenteren met wel/niet dijkjes, meer naar binnen of juist naar buiten, dunnere of dikkere dijkjes... Net wat je ligt!
* en als laatste natuurlijk: smootheren, smootheren, smootheren!  :D Ik mocht afgelopen vrijdag mijn eerste bruidstaart maken en toen had ik in de onderste 3 lagen onwijs veel bobbels de volgende dag! Ik kon wel janken.... Maar toen nog een keer de smoother uit de kast getrokken, en het kwam toch nog goed!

Zet hem op!!  :thumb:

38

Kop op meid!!

Hartstikke leuke creatie; goed gedaan joh!!! Niet zoveel eisend zijn, de lat hoog liggen en wat allemaal dan ook!!! Gewoon lekker bakken om te ontspannen, en zien waar het schip strand.....

Het gaat erom dat je lekker bezig bent, en lol heb in wat je doet........dan komt het allemaal goed!!

Groetjes Angelique

39 Laatst bewerkt door Zitatje (26-06-2011 22:55)

Eline25 schreef:

Ik ben zelf nou ook niet bepaald een expert, maar toch wat tips die misschien helpen:

WHAT!!!!
Wat zeg je me daar nou???
Ik heb in je mijnalbum.nl gekeken en ik herken heel veel taartjes van je die ik hier op t forum voorbij heb zien komen dat ik dacht: Waua, wat is zij goed!!!
Je maakt GE-WEL-DIG mooie taarten!!!
(ik had nog gereageerd op je bruidstaart, prachtig is ie!!)
Dus een compliment van jou doet me goed, haha!

Ik heb idd een draaitafel en ik gebruik ook smoothers maar ik durf nooit flink te smootheren omdat mijn fondant op een gegeven moment dan aan de smoother blijft plakken  :s

Alleen ik heb sinds deze week gemerkt dat t beter werkt als je goed dik doet afsmeren.
Dus ik ga je tips zeker opvolgen!

Ik vind 1:1 bc echt vies, ik gebruik altijd de kant en klare mix met roomboter.
Maar sinds deze week doe ik eerst de boter heel luchtig en wit mixen en dan de mix erbij. Daar word ie veel luchtiger en lekkerder van.
Eerst deed ik gewoon de mix maken en daarna stukje voor stukje de boter erbij... dan werd t n beetje glazig en niet zo stevig.
Mbc is wel t allerlekkerste maar ook wel veel meer moeite...
Maar goed, t oog wil wat maar de mond natuurlijk ook!

Nogmaals bedankt en ik ga zeker door  ;)

Groetjes!!

40

Als je smoother blijft plakken kun je het even laten rusten zodat het buitenste laagje fondant een heel klein beetje uithardt. Een halve minuut zou al moeten helpen.
(Alleen heb je daar niks aan als het 30 graden is).

41

Ok, bedankt voor de tip!
Maar deze week word dus een ramp, hahaha!

42

Hihi, nou jij ook bedankt voor het compliment!

Ja, het wordt warm he? Ben ik ff blij dat mn toartie af is!  :lol:

Je kan ook een pietsje beetje poedersuiker op je smoother doen... Als je per ongeluk toch teveel hebt, en je ziet het op je bekleding zitten, dan kun je dat er met een kwast wel weer vanaf vegen...

Ik smeer trouwens ook meestal af met de mix, ik hou ook niet van 1:1 bc... Ik doe wel meestal meer boter erin dan 250 gram, maar bijvoorbeeld 300 of 350, dan wordt ie steviger. En wat betreft het dik insmeren: ik doe dat dus iig wel, maar ik schraap er daarna ook weer zowat alles vanaf met dat tooltje!  :lol: Eigenlijk blijf ik schrapen totdat ik rondom de hele taart ergens de taart begin te raken zeg maar... En als je taart mooi recht was zit er dus in totaal maar weinig bc op, had je ergens een uitstekende, of juist te kleine laag, dan blijft er dus meer bc achter... Snappie wat ik bedoel? Lastig uitleggen...  :D

43

Wij willen gewoon het volgende:
1. zien
2. nadoen (precies hetzelfde)
3. liever nog mooier dan het plaatje hahahaha  :D

Have a Nice day!

44

Haha, Eline, zo doe ik het ook. Ik gebruik alleen wel 1:1. en dan gooi ik er een half pakje Saroma door. Vindt iedereen altijd heerlijk!