1

Onderwerp: Craft Gun gekocht dus uitproberen ....

Gister de craft gun gekocht, dus die moest natuurlijk uitgeprobeerd worden. Boekje doorgekeken en vond deze van Debbie Brown met wel heeeel veel sliertjes, direct goeie test dus.

Maar mijn vraag, voor diegenen die marsepein gebruiken (ik werk met marsepein) : Hoe krijg je marsepein zo mooi glad? Ik kneed en kneed... gebruik crisco... maar weet het even niet meer. De sliertjes hebben allemaal kleine barstjes en ook mijn geboetseerde poppetjes enzo krijgen veel barstjes. Ik gebruik Zeelandia marsepein.
Wat doe ik fout?

Ben dus ook niet helemaal tevreden over deze bol wol en katje, vind hem lang niet strak genoeg...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-84UXFFNK.jpg

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

2

Re: Craft Gun gekocht dus uitproberen ....

Wat een schattig bolletje wol  :D

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

3

Re: Craft Gun gekocht dus uitproberen ....

Een schattig bolletje  :Y

En die scheurtjes met marsepein zijn vrij normaal, dit komt omdat de structuur van marsepein vrij grof is (de amandelen) dit gebeurd met fondant niet.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

Re: Craft Gun gekocht dus uitproberen ....

maar als je fondant gebruikt voor de sugar gun, gebruik dan crisco want dan komt het er een stuk makkelijker uit ;)

5

Re: Craft Gun gekocht dus uitproberen ....

lief taartje :thumb:

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

6

Re: Craft Gun gekocht dus uitproberen ....

Voor randen van een strik zou ik fondant kunnen gebruiken, maar voor poppetjes enzo en zo'n bal.... Ik vind fondant absoluut niet lekker en dan daar zo'n dikke bol wol van...brrrrrr

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

7

Re: Craft Gun gekocht dus uitproberen ....

Ik vind de "rafeltjes" hier juist wel leuk. Draadjes wol zijn ook niet super glad. Ik bekleed mijn taarten overigens met een mix van fondant en marsepein. Misschien werkt dat voor de suger gun ook wel beter, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

Het is in ieder geval een erg leuke taart.

8

Re: Craft Gun gekocht dus uitproberen ....

Crisco werkt niet bij marsepein :nooo  effe je handen nat maken, afschudden/deppen (ze moeten klam-vochtig zijn, dus niet nat) en dan kneden; je merkt meteen het verschil :Y


maaruh, leuke poes  :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

9

Re: Craft Gun gekocht dus uitproberen ....

Die is leuk zeg  :Y

10

Re: Craft Gun gekocht dus uitproberen ....

Carien schreef:

Crisco werkt niet bij marsepein :nooo  effe je handen nat maken, afschudden/deppen (ze moeten klam-vochtig zijn, dus niet nat) en dan kneden; je merkt meteen het verschil :Y


maaruh, leuke poes  :Y


Bedankt voor de tip, zal het proberen!

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

11

Re: Craft Gun gekocht dus uitproberen ....

ieeeksss ja dat probeer ik nou net altijd te voorkomen.. hahaha vieze plak... :D

Re: Craft Gun gekocht dus uitproberen ....

Nou ik krijg fondant er dus met geen mogelijkheid uit en heb dat allang opgegeven.
Met marsepein vliegt het eruit dus daar is hij erg fijn voor.