1

Onderwerp: Mijn eerste Cupcakes

Afgelopen weekend mijn eerste cc gemaakt.
De eerste lading die uit de oven kwam kon helaas met gepaste eer de vuilbak in, ze waren een beetje aan de harde kant.

Ik heb een aantal vragen waarbij ik hoop dat jullie mij kunnen helpen:

- hoe bevestig je de laag fondant aan je cc? ik heb nu een laagje botercreme met sinaasappelessence gebruikt.
- kan je ook andere ingredienten aan je beslagmix toevoegen? ik heb de kant en klare chocoladebiscuit gebruikt.
- hoe kan je je decoratie verven? kan je hiervoor je kleurenmix gebruiken die je ook gebruikt om je fondant een kleur te geven?
- mijn cc hadden een behoorlijke toef waardoor ze over het bakblik heen kwamen. Omdat ze aan het bakblik kleefde moest ik ze losmaken waardoor ze niet allemaal even mooi rond waren. Hoe doen jullie dit?

Alvast bedankt voor jullie ervaring  :)

2

Re: Mijn eerste Cupcakes

ik zal eerst zorgen dat je verplaatst word.
Je staat verkeerd ;)

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

3

Zeepaardje schreef:

- hoe bevestig je de laag fondant aan je cc? ik heb nu een laagje botercreme met sinaasappelessence gebruikt.
- kan je ook andere ingredienten aan je beslagmix toevoegen? ik heb de kant en klare chocoladebiscuit gebruikt.
- hoe kan je je decoratie verven? kan je hiervoor je kleurenmix gebruiken die je ook gebruikt om je fondant een kleur te geven?
- mijn cc hadden een behoorlijke toef waardoor ze over het bakblik heen kwamen. Omdat ze aan het bakblik kleefde moest ik ze losmaken waardoor ze niet allemaal even mooi rond waren. Hoe doen jullie dit?

Alvast bedankt voor jullie ervaring  :)

- botercreme kan prima volgens mij. Ik gebruik zelf jam.
- voor cc's gebruik ik cupcakemix, dat vind ik lekkerder dan biscuitmix. Biscuitmix is meer geschikt voor taart. Wellicht zijn daardoor je cc's ook zo ver overgelopen!

Verder kan ik je niet zo goed helpen, maar ik verwijs je wel naar de FAQ's (links in het oranje rijtje). Daar staat superveel info in! En anders even de zoekfunctie erop loslaten!

Succes!

4

Dat zijn zoveel vragen, ze passen beter in Taartdecoratie Algemeen. De rubriek Klein&Fijn is alleen voor het showen van Klein&Fijn.

Move to ~> Taartdecoratie Algemeen

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com