1

Onderwerp: Blanda schaal van Ikea

Goedenavond allemaal,

Ik hoop dat ik nu in de goeie topic ben :S

ALs er iemand nog wakker is  :o, Ik wil als het morgen open is anders Maandag een Blanda schaal kopen om een barbie taart te maken, Maar weet niet welke maat ik moet hebben om een moooiiieee te hebben? Dus met maten bedoel ik een liniaal menemen en de BOVENKANT METEN?? Maar welke is het beste wat ik moet hebben?

2 Laatst bewerkt door Sixy (26-06-2011 07:18)

Re: Blanda schaal van Ikea

Voor een gewone barbie moet je de 20cm en 12 cm hebben ( opelkaar zetten na het bakken voor een mooie hoge jurk)
Ik heb ze van RVS, je kan ook de glazen Blanda nemen. :)

PS: Als je een RVS mixkom heb kan je die ook gebruiken , die kan ook in de oven en is lekker hoog :)

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/

3 Laatst bewerkt door Dot (26-06-2011 07:34)

ja, met een 12 en 20 cm op elkaar kan het een mooiere rok worden dan met alleen een 20cm.
Stapelen en dan wat bijsnijden.

Of idd een mixkom.

ps, ik dacht dat ik eens gelezen had, dat iemand de rvs-litermaat van de xenos daarvoor gebruikt had; die loopt ook taps toe.

Groetjes, Dorothea.

4

Hartelijk bedankt voor jullie antwoorden, Tja als ik het niet had gevraagd zou ik maar eentje kopen  :rolleyes: ik ben nog een beginner en vind deze site zooo leuk, je kan vragen stellen en krijgt antwoord :) heel leuk...

5

niet de glazen nemen :nooo  heb al eens gelezen dat die kapot klappen in de oven :s

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Oh ja werkt dat ook zo een barbie taart maken ? :)
Goed dat ik dat weet... Ga ik dat ook eens proberen ;)

7

Dank je wel Carien, goed dat ik dat dan ook maar weet...

Groetjes allemaal

8

Hoi hoi,

Ik heb ook deze blanda's gekocht om een prinsessentaart mee te maken. Heb alleen drie vraagjes:

Zetten jullie tussen de twee kapsels dan een kartonnetje voordat je gaat afsmeren?

In hoeveel lagen snijden jullie de kapsels?

Ik zie hier iemand die 60 minuten aanhield om te bakken, maar daar staat geen maat bij. Hoe lang houden jullie aan voor een 12 cm en voor een 20 cm??

Dank je !!

p.s. ik ben hier nieuw, lees al wel een tijdje mee, maar nog nooit wat gevraagd... zal me zo even voorstellen !