Onderwerp: bloempotjes xenos vraagje

Ik heb de siliconen vormpjes van de bloempotjes...Maar nu vraag ik me af hoe ik het fondant om t potje heen krijg? Net als bij taart gewoon boven er op en smootheren, of alleen de zijkant rondom (want dan krijg je dus ergens een naadje...)?
Hebben jullie tips hiervoor?

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

2

Re: bloempotjes xenos vraagje

Mag ik vragen wrm je dan fondant om het potje heen wil???

3

Thanx voor het zelf melden! :thumb:

Move to ~> Bekleden

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4 Laatst bewerkt door koekiemonster (25-06-2011 10:14)

ik heb gisteren een cupcake gebakken in zo'n bloempotje.
ik snap ook niet wat je bedoeld met jouw vraag.
volgens mij is het bedoeld om een cupcake in te bakken en dan bijvoorbeeld bloemetjes van fondant op het cakeje te doen zodat het een echt bloempotje lijkt

Ik zing mijn eigen wijsje!

Ja maar t is een kadootje, ik ga mijn vormpjes niet weggeven....daar heb ik er dan te weinig van...
Je haalt t vormpje er af ga dan ...denk ik...t cakeje op zijn kop zetten en er fondant overheen doen net als een taart?
Is dat zo raar wat ik nu denk? Geven jullie allemaal jullie vormpje mee weg dan? :think:

ik snap nu wel wat je bedoeld  :Y
denk niet dat t vormpje zo bedoeld is...
die hoort er dus gewoon omheen.
maar je kunt het wel proberen natuurlijk!!
maar als je dan toch een bloempotje wilt maken zou ik toch voor een klein taartje kiezen denk ik... :think:

Ik zing mijn eigen wijsje!

7

Ik sluit me volledig aan bij Koekie!!!!   :D   :Y

8

Op de verpakking staat ook dat je ze moet storten hoor, dus snap de gedachte wel  :Y .

Ik heb ze zelf ook gekocht, maar nog niet gebruikt, maar ik zou hem inderdaad net als een taartje gebruiken. Storten en dan op zijn kop zetten en bekleden, en dan omdraaien en de bloemetjes erop.

Ik wens iedereen hele fijne feestdagen en een goed 2012!!

9

Vorige week heb ik toevallig ook een bloempotje gemaakt waarbij ik van marsefond het potje gemaakt heb. Bij mijn eerste poging heb ik het potje op z'n kop gezet en bekleed, maar dit gaf een hoop hobbels en bobbels.

Bij de tweede poging heb ik twee stroken gemaakt: één voor de onderkant van het potje en één voor de bovenrand. Dit heb ik er tegenaan geplakt. Je hebt dan inderdaad een naad aan de achterkant, maar dit vond ik toch minder erg dan het gehobbel en gebobbel bij mijn eerste poging. Ik vond het toch echt te klein om dit mooi strak te kunnen bekleden. Oh ja, hier het resultaat mocht je nieuwsgierig zijn. :)

MWillemijn schreef:

Vorige week heb ik toevallig ook een bloempotje gemaakt waarbij ik van marsefond het potje gemaakt heb. Bij mijn eerste poging heb ik het potje op z'n kop gezet en bekleed, maar dit gaf een hoop hobbels en bobbels.

Bij de tweede poging heb ik twee stroken gemaakt: één voor de onderkant van het potje en één voor de bovenrand. Dit heb ik er tegenaan geplakt. Je hebt dan inderdaad een naad aan de achterkant, maar dit vond ik toch minder erg dan het gehobbel en gebobbel bij mijn eerste poging. Ik vond het toch echt te klein om dit mooi strak te kunnen bekleden. Oh ja, hier het resultaat mocht je nieuwsgierig zijn. :)

Dat ziet er geweldig uit, en precies zo als ik bedoel...Ik ga t dus ook maar zo proberen!
Bedankt voor het meedenken allemaal!

11

ik heb ze hier dus ook staan en wilde ze morgen of begin van de week gaan maken. ook hier de gedachte om ze op de kop te bekleden, maar idd is dat erg klein en ben dus blij te lezen, dat het makkelijker gaat met 2 stroken.

Nog een vraagje, hoeveel beslag hebben jullie in het bakje gedaan zodat er een mooi bolletje op komt??

Groetjes, Dorothea.

12

Ik heb cupcakemix gebruikt en dit met een spuitzak tot net over het randje aan de binnenkant gevuld. Zo kreeg ik er een mooi bolletje op. Let er wel op dat je de oven niet te hoog zet, dan gaan ze barsten! Hier kwam ik achter bij mijn ouders waar ik geen oventhermometer heb.

13

bedankt voor de tip!

Groetjes, Dorothea.

Dank jullie wel voor de tips!

Ik ga ze bakken...hoe lang hebben jullie ze in de oven gehad, normale cc bak ik 18 minuten om 180 graden, dit is meer deeg denk ik dus hoe lang hebben jullie ze laten bakken?

16

ja ik had ze idd iets langer in de oven, ik dacht 25 min.

Groetjes, Dorothea.

Dank je wel dot!! Moet t eigenlijk ook gewoon proberen ....

18

hoe zijn ze gelukt?
de mijne staan in de parade en ben wel nieuwsgierig naar de jouwe!

Groetjes, Dorothea.

19

Wat ben ik blij met dit topic want ik zat met precies dezelfde vraag haha! Hoe heb je die naad dan weggewerkt, Willemijn?
Gewoon met de smoother eroverheen of zo?

Ze staan bij mij op het aanrecht klaar om gebakken te worden haha.

A balanced diet is a cupcake in every hand.

20

Ik heb de naad precies sluitend gemaakt en daarna inderdaad nog even met de smoother gladgestreken. Maar je ziet de naad wel hoor, zeker omdat ik een marmer effect had en dus de ene kant donkerder was dan de andere kant. Maar goed, daar zie je aan de voorkant niks van. :P

Maar dan nog vond ik het een stuk mooier dan mijn eerste poging waarbij ik geprobeerd heb het potje te bekleden als een taart. Dat was echt een hoop gepruts! Bij mij dan hè, misschien dat een ander daar totaal geen problemen mee heeft. :lol:

21

@Zoetegeit, ik heb het met een glad tooltje gedaan, want de smoother is echt te groot voor zo'n klein cc-tje. een beetje vet, dan met je vingers erover en dan met een tooltje, dan zie je het randje bijna niet meer. Succes!

Groetjes, Dorothea.

22

Bedankt! Maar mijn potjes komen net uit de oven en zijn inderdaad gescheurd, dus als ik ze eruit haal zie je de bloempot-vorm helemaal niet meer.  :+
Ik denk dus dat ik ze voor deze keer maar in het vormpje laat, scheelt me ook een hoop gepruts haha.
Ik neem ze toch mee naar oma dus dan geeft het ook niet, kan ik de vormpjes ook mee terug nemen :)

Maar bedankt voor de tips, hopen dat het de volgende keer wel lukt!

A balanced diet is a cupcake in every hand.