1

Onderwerp: Nieuwe combi oven met allerlei standen maar zie het niet meer

Ik was helemaal blij. Mijn ouders hebben een nieuwe combi oven/magnetron gekocht. Een bauknecht DMCG 7245. We hebben hem net geïnstaleerd en ik wil graag cupcakes gaan bakken direct.

Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer. Heb  net de handleiding doorgelezen en er zitten 3 standen op die geschikt zijn voor gebak
Onze oude was ook een bauknecht, en daar bakte ik altijd op hete lucht stand.
Normaal zou je zeggen 'uitproberen'. Maar helaas heb ik die tijd niet, en heb as zaterdag een bruidstaart staan.  O-)

- Conventioneel: net zoals u een traditionele oven zou gebruiken om koekjes, cakes, broodjes en meringues te bakken

- Hete lucht: bereiden van broodjes, cakes, gevogelte en geroosterd vlees of als u twee niveaus gebruikt

- Gebak: om pasteitjes, broodjes, pizza's en muffins te bereiden.

Heeft iemand er verstand van/advies?  :D

2

Re: Nieuwe combi oven met allerlei standen maar zie het niet meer

Ik heb zelf de 2735 van Bauknecht en ik gebruik forced air om biscuits te bakken. Dat is die met het tekentje erbij van een ventilator en dan zonder de driehoekjes. Zegt je dat iets? Zet ze net iets onder het midden.

Succes!

Cake is nice!

3

Geen verstand van hoor, maar als er gewoon hete lucht op zit dan zou je dat kunnen doen, ben je tenslotte gewend en kan je als je een keertje de tijd hebt al het andere een keertje uitproberen.

groetjes el

4

Ditta schreef:

Ik heb zelf de 2735 van Bauknecht en ik gebruik forced air om biscuits te bakken. Dat is die met het tekentje erbij van een ventilator en dan zonder de driehoekjes. Zegt je dat iets? Zet ze net iets onder het midden.

Succes!

Hahaha dat zegt me héél veel. LOL dat is onze oude die we er vandaag uit gehaald hebben. Maar die 'forced air' stand is hete lucht. Heb ik nu ook gebruikt met m'n cupcakes. Ze waren lekker toen ze net uit de oven kwamen. Nu staan er nog een paar af te koelen voor vanavond als er bezoek is. Ben benieuwd hoe die smaken. Ga de volgende keer conventional proberen en dan 15 graden warmer dan de hete lucht stand.
En de 'gebak' stand zal ook nog wel een keer volgen. Maar nu blijf ik even bij hete lucht.

Iemand anders ervaring met de stand 'conventional' of 'gebak'?