1

Onderwerp: marsepein

Hallo,

Ik vroeg me af hoeveel marsepein jullie gebruiken om een
taart van 24 cm te bekleden? ik had 500 gr marsepein en dat was ook zo op na het bekleden en versieren van de taart.

ik vond het ook moeilijk om hem mooi plat en rond te rollen zonder dat het overal aan vast plakt. hebben jullie hier tips voor?

Gr ANnemiek

2

Re: marsepein

500 gr lijkt mij wel genoeg.

En strooi op de ondergrond wat poedersuiker. Rol de marsepein, dan een kwartslag draaien, weer poedersuiker strooien, rollen, draaien, strooien en ga zo verder. laat de marsepein bewegen. Je voelt vanzelf wanneer je weer poedersuiker moet strooien. Er zijn ook mensen die crisco op de ondergond smeren ipv poedersuiker.

SUCCES!

3

Als je een bureauonderlegger van de ikea haalt is je plakprobleem opgelost. Zonder poedersuiker  :Y

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

4

Ik doe het precies hetzelfde als bluesuus en Joyce, ik heb een onderlegger van de ikea en draai strooi blabla enz...
werkt prima!

De zoete taartdoos!

5

Ik heb die onderlegger ook idd maar de grote stukken doe ik liever zonder. Bij de grote stukken schuift de onderzetter mee en dan maakt het lastiger. Met de kleine stukken is de onderzetter top!!

6 Laatst bewerkt door sugar100 (25-06-2011 20:34)

Wat heel goed helpt is een antislip doekje (zo noem ik het maar) er onder doen.

Zijn te koop bij Blokker voor 1 euro per rol en bij Zeeman zelf voor 50 cent per rol.

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

7

Yep: goede tip! Bedankt!!
Volgens mij heb ik die zelf nog wel liggen ergens ;-)