1

Onderwerp: SPOED hulp bij bon bon bloc vulling

ben een taart aan het vullen met de bon bon bloc vulling. Maar ik krijg hem niet zo stijf als slagroom. zeker al 20 minuten geklopt. hij is nog niet stijf geweest, ook al een extra zakje klopfix erbij gedaan. maar het word nog steeds niet stijf! wie kan mij helpen? heb het recept van deze website gehaald. 250 slagroom en 200 bon bon bloc.
wat kan ik er aan doen. want zo kan ik het niet gebruiken loopt zo de taart uit!

2

Re: SPOED hulp bij bon bon bloc vulling

Heb je het goed laten afkoelen?

Don't just dream your life, but live your dreams too!

3

ja volgens mij wel echt een paar keer gevoeld tot het koud was. het staat nu weer in de koelkast dalijk nog is proberen?

4

Hmm, verder weet ik het anders ook niet.

Misschien heeft iemand anders nog tips?

5

bedankt in iedergeval !
hoop het dat er nog meer tips zijn zonde om weg te gooien!

6

Misschien heb je iets aan dit topic:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=14945

7

ja heb dat recept gebruikt. ze hebben het daar ook alleen maar over de tempratuur. dus toch maar even wachten tot het nog kouder is hopen dat het dan lukt anders zou ik het ook niet weten.

8

misschien waren de draaiende dingen(ben even de naam kwijt :o ) van de mixer vet,  dan word het niet stijf, dat is ook zo bij slagroom, het zou kunnen?

De zoete taartdoos!

9

Denk toch, dat het niet koud genoeg is. Bonbonblocmousse is nl echt stevig en klop je heel snel stijf. Goed koelen en dan nog een keer proberen.

Groet, Jolanda

10

heb de vulling 5 minuutjes in de vriezer gedaan en nu kreeg ik hem wel vrijwel meteen opgeklopt dus toch de tempratuur! weer wat geleerd. altijd maar goed om vullingen even uit te proberen! bedankt

11

Super!