1

Onderwerp: Wat een drama bekleden met marsepein 1:3

Zoals de titel zegt wat een drama was het vandaag. Voor het eerst bekleed met 1:3 marsepein. Normaal doe ik 1:2, maar ik was laatst in de winkel en in vroeg advies tussen de verscillen. De vrouw in de winkel vond het zelf fijner om met 1:3 te werken, dus ik dacht dat kan ik wel eens proberen, maar het ging al kapot met rollen, het bleef veel erger plakken en het is zo zacht dat als je het nauwelijks aanraakt al gelijk een krater ontstaat. Ok, dat is een beetje overdreven, maar heeft iemand tips hoe ik het beste met marsepein 1:3 om kan gaan?

2

Re: Wat een drama bekleden met marsepein 1:3

Geen idee, ik gebruik alleen Zeelandia 1:3 en zou écht niet meer anders willen.....

Succes!!!

3

Misschien dat ik maar eens zeelandia moet gaan proberen.
Hier de foto van de taart en je ziet wat ik bedoel.

http://i53.tinypic.com/20utn3t.jpg

4

Hoi,

Wat heb je nu gebruikt dan? Want je hebt het alleen over 1:3 marsepein, niet over een merk? Wat lukte er niet of wat was het verschil met de 1:2 marsepein?

Groetjes, Inge.

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

5

Oh ja sorry, maar het is marsepein van Just mix it.
Wat er niet lukte was:
- de smoother bleef plakken en het ging dus echt niet om ermee over heen te gaan.
- Je kon het nauwelijks optillen of het ging al kapot.
- Toen ik hetging oprollen op mijn roller en over de taart legde zag ik ineens dat het van de roller een dikke deuk inzat.
- als je het maar iets aanraakt zit er al een dikke deuk in en bij 1:2 kan je gemakkelijk aanraken.
Dat was het zo'n beetje, maar vond het erg raar dat de smoother er niet op werkte.

Hoi,

Ik denk dat het daarnaast een stuk goedkoper is om met marsepein 1:3 te werken want 1:2  is best duur.
Volgens mij gebruik je de methode met suikerbakkerspoeder om het om je taart heen te leggen.
Je kunt ook met tafelzeil en crisco werken, dan moet het goed gaan.
Als je marsepein te veel plakt, kun je ook crisco gebruiken waar je je marsepein op uitrolt, dan heb je minder kans dat het blijft plakken.
Als je dan ook nog tafelzeil gebruikt (waarop je een beetje crisco smeert) en je marsepein daar op uitrolt, met een smoother glad strijkt, kun je de marsepein heel gemakkelijk op je taart leggen en heb je deze problemen niet meer.