Onderwerp: Eerste beetje gedecoreerde taart... Lekker amateuristisch.
Hoihoi!
Ik was tot nu toe alleen nog bezig geweest met cupcakes decoreren, taarten decoreerde ik alleen nog met kant en klare decoratie.
Mijn broer was echter jarig dit weekend en ik vond het wel eens tijd voor een probeersel. Dus werd het een chocoladetaart met stukjes witte chocolade erin. Beetje jammer; er zaten ontzettende scheuren in die nog groter werden toen ik de taart ging verhuizen.
Ik had niet veel tijd, wilde eigenlijk met ganache gaan werken (wil fondant/marsepein nog niet doen voordat ik een workshop heb gehad), maar dat leek me te tijdrovend.
Dus had ik kant en klare Chocoladeglazuur van Dr Oetker gekocht.
Wat is dat een ramp om uit te smeren zeg! Ik kreeg het haast niet over de zijkant, er zat meer op het bord en mijn paletmes dan op de taart... Gelukkig had ik twee zakjes.
Voor de decoratie had ik op het forum wat ideetjes opgedaan, en dat is vrij goed gelukt vind ik. Alleen lag bovenop zoveel glazuur dat de vijf bijna verdrinkt haha. Ik heb overigens nog geen uitstekers, vandaar dat de cijfers niet helemaal mooi zijn.
En toen was ik zó blij dat ie bijna af was, dat ik zonder te kijken waar de scheur zat de decoratie erop heb gegooid... Met de scheur aan de voorkant haha. Nou ja... jammer dan.
Heel verhaal, hier komen de foto's...

En hier vlak voordat ik hem gegeven heb, met toevoeging:
Hij was er in ieder geval dolgelukkig mee, en is gek op marsepein, dus het 'vlaggetje' ging zo op, haha. En volgens zijn vrienden ben ik nu de ideale zus
Tips zijn altijd welkom! 
Liefs en sorry voor het lange verhaal,
Zoetegeit
Maar ik vind je boetseersels echt goed gelukt!! En als je broer blij is daar gaat het om toch! Lekker blijven oefenen