1

Onderwerp: Gevulde taart met slagroom bewaren en andere vragen....

Hallo allemaal,

Ik heb al een aantal taarten gebakken, maar ga dit weekend voor het eerst een taart met slagroomvulling maken...
Nu mijn lijstje met vragen:

De taart is voor zondagmiddag/avond. Als ik hem vanmiddag (vrijdag) vul en bewaar in de koelkast, blijft de slagroom dan lekker?

Wordt de biscuit niet zacht van de slagroom?

Moet ik op de biscuitlaag die ik op de slagroom leg ook een laagje botercrème of is alleen het dijkje en het afsmeren met botercreme genoeg?

Als ik verse aardbeitjes (schijfjes) leg op de slagroom, blijft de slagroom én de biscuit dan nog lekker

Alvast heel erg bedankt voor eventuele reacties!

2

Re: Gevulde taart met slagroom bewaren en andere vragen....

ik zou m morgen pas vullen, 2 dagen slagroom is niet aan te raden, je hoeft er geen creme onder te doen en volgens mij gaat t wel met aardbeien maar dat weet ik niet zeker

3

Verse aardbeien en slagroom is een heerlijke vulling. Het maakt je biscuit niet zacht o.i.d.
Ik mix door de slagroom altijd wel een zakje klopfix voor de stevigheid. Als het kan, zou ik de taart zaterdag pas vullen en afsmeren. Is toch lekkerder met slagroom en dan blijft deze ook mooi stevig. Succes!

4

En wat is klopfix dan precies?

En zou je de aardbeien door de slagroom heen mixen of bovenop de slagroom leggen?

Bedankt!

5 Laatst bewerkt door NOUR (24-06-2011 16:58)

MirandaB schreef:

Verse aardbeien en slagroom is een heerlijke vulling. Het maakt je biscuit niet zacht o.i.d.
Ik mix door de slagroom altijd wel een zakje klopfix voor de stevigheid. Als het kan, zou ik de taart zaterdag pas vullen en afsmeren. Is toch lekkerder met slagroom en dan blijft deze ook mooi stevig. Succes!

*idd,klopfix gebruikte ik ook :)

Ik gebruik nu de "Campina" slagroom(1liter)
Is echt heel stevig gewoon met de klopper kloppen en 't is al stevig  :thumb:

Grt