1

Onderwerp: Cakeballen??

Hoi hoi,

Ik zie hier bij de recepten de cakeballetjes staan.
Ik wil het vandaag uitproberen. Maar is het lekker ?? Of heeft iemand een ander recept ?

Gr.

2 Laatst bewerkt door Liens (24-06-2011 11:58)

Re: Cakeballen??

Ik vind het lekker, maar dat is ook een eigen smaak natuurlijk. Wel nog lekkerder vind ik de oreo truffels  :9

Hier heb ik ze gemaakt: http://joligateaux.blogspot.com/2011/05 … ffels.html

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

En de recept gewoon maken zoals beschreven ? Lukt dat dan. Want ik zie berichten dat het  bij sommige wel eens mislukt. En ik heb gewoon een reep chocolade gehaald van ah. Die ik ga smelten. Kan dat ?

iemand antwoord ?  :rolleyes:

5

wij vinden ze hier heerlijk.
kinderen zijn er gek op bij ons.

ik heb ze laatst gemaakt met van chocoladebiscuit met een beetje kirsch erdoor..heerlijk.

bij mij is het de eerste keer direct geluk.
en ja ...ik had ook chocolade uit de winkel gebruikt en de in de magnetron rustig laten smelten.
(ik deed dit wel in een hoog glas zodat ik ze onder kon dompelen)

tip:  doe eerst even de prikkers in de chocolade voor je ze in de cakeballen steekt.
dan vallen ze er niet zo snel af bij het onderdompelen.

succes.

6

Ik gebruik vaak gewoon chocoladebiscuit met philadelphia erdoor en dat vinden ze hier ook heel lekker :Y en chocolade uit de supermarkt lukt prima hoor!

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

Nou... ze waren mislukt.!! Ik kreeg de prikkers er niet door. En de chocolade die ik had gesmolten werd later weer hard.
ik probeerde de cakeballen door de chocolade te doen maar dat ging gewoon niet ze waren zacht of zo.. ik weet het niet hoor maar in 1 woord mislukt!

8

Ik heb laatst voor het eerst cake pops gemaakt ook van oreo koekjes heerlijk recept hier van het fantastische forum gehaald...

Daarna heb ik van wilton die candy dip geprobeerd en dat ging goed. De chocola bleef ook goed zacht en als het iets harder werd heb ik het weer even in de magnetron gezet.

Heb de ballen ook wel een nachte in de koelkast gehad voor ik de chocola er omheen deed, want toen de ballen wat minder koud waren ging het lastiger en vielen er een paar over het stokje heen heel vervelend (zo in mijn mond  :lol: ) maar ik hoop voor jouw dat het de volgende keer wel lukt.

Succes

9

Ik heb ze net ook voor het eerst gemaakt en ze zijn echt heel lekker en mooi geworden!

Ik had nog wat cake in de vriezer staan, die heb ik ontdooid, vervolgens bebogeen en chocoladepasta er bij gedaan. In de koelkast gezet, en toen ze lekker koud waren, in de gesmolten chocolade rollen.

Er waren er van de 25 2 van het stokje gegleden. Maar goed ook want ik moet natuurlijk wel eerst even proeven wat ik gemaakt heb ;)

ook ik heb nu een eigen site, lekkere keek