Onderwerp: te droge biscuit
Hallo allemaal,
ik heb geprobeerd te zoeken naar een antwoord op mijn vraag,tig pagina's bekeken maar niks gevonden.
Ik vind mn biscuit te droog,wat kan ik hier aan doen?
Ik gebruik de mix van fun cakes.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » te droge biscuit
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallo allemaal,
ik heb geprobeerd te zoeken naar een antwoord op mijn vraag,tig pagina's bekeken maar niks gevonden.
Ik vind mn biscuit te droog,wat kan ik hier aan doen?
Ik gebruik de mix van fun cakes.
Tremperen of zoiets
In ieder geval besproeien met iets van vloeistof. Niet zoveel dat het zeiknat wordt, maar genoeg om het niet gort droog te laten zijn.
En je kan ook ipv biscuit bakken een cake bakken. Die is vetter en dus minder droog.
Bak je je biscuit niet te lang? Want daardoor kan deze natuurlijk ook wat droog worden. Normaal gesproken hoort een biscuit luchtig aan te voelen.
En wat Ottolien/Ilonka zei, tremperen, is ook een goeie. Kan met likeur, suikerwater, vruchtensap, tova, enz. Geeft een lekkere smaak aan het biscuit en zorgt ervoor dat deze niet droog aanvoelt/smaakt.
Thnx voor jullie berichten,ga het uitproberen.
Ik bak mn biscuit op 150 graden(hete lucht oven) ongeveer een uur,als ik het korter doe dan is mn binnenkant niet gaar.
Je hebt je forumnaam ook niet mee... . Ik hoorde in het begin ook wel eens dat ze m'n bisquit wat droog vonden. Nu vries ik De kapsels standaard minimaal 1 nacht in en dat scheelt enorm. Zie het maar als boerenkool....die is ook het lekkerste als de vorst er overheen is geweest
hoe groot is je biscuit dan? ik vind het nogal aan de lange kant. zou ook sowieso minimaal op 160 bakken.
Thnx voor jullie berichten,ga het uitproberen.
Ik bak mn biscuit op 150 graden(hete lucht oven) ongeveer een uur,als ik het korter doe dan is mn binnenkant niet gaar.
Zou je niet wat korter en dan op 160 graden kunnen bakken? Dat doe ik altijd. En dan de laatste 5 minuten nog even op 170 graden. Denk dat een uur bakken best lang is...
prutser schreef:Thnx voor jullie berichten,ga het uitproberen.
Ik bak mn biscuit op 150 graden(hete lucht oven) ongeveer een uur,als ik het korter doe dan is mn binnenkant niet gaar.Zou je niet wat korter en dan op 160 graden kunnen bakken? Dat doe ik altijd. En dan de laatste 5 minuten nog even op 170 graden. Denk dat een uur bakken best lang is...
Ik heb al vanalles uitgeprobeerd,op deze manier komt die het beste uit de oven.150 graden en een uur heb ik hier als tip gekregen toen mn biscuit iedere keer mislukte.
@Donnay,waarom denk je dat ik deze naam gekozen heb
Anderen klagen er niet over,er is me ook gevraagd of ik een bruidstaart wil maken voor 100 pers,maar ik ben zelf nog niet tevreden over mn biscuit dus durf het risico nog niet te nemen om een opdracht te maken.Ik heb al een opdracht staan om een taart voor een veiling te maken,maar die maak ik ook pas als ik tevreden over mn biscuit ben.Ik ga de vriezer zeker uitproberen,de boerenkool is dan idd ook veel lekkerder
@taartenprinses,26 of 28 cm weet het ff niet uit mn hoofd
Als je biscuit na een uur op 150 graden er mooi uit komt, zou ik dat gewoon zo laten. Dan is tremperen of invriezen misschien toch de beste optie! Succes!
toch snap ik het niet dat het zo lang moet...
heb je een oventhermometer?
anders kunnen we misschien een keer samen prutsen, ik woon vlakbij
toch snap ik het niet dat het zo lang moet...
heb je een oventhermometer?anders kunnen we misschien een keer samen prutsen, ik woon vlakbij
Ik snap het ook niet,drom doe ik mn naam ook eer aan,ik ben geen kei in taarten bakken,maar vind het zo leuk dat ik toch vol blijf houden
En misschien is mijn oven ook niet goed,zou goed kunnen,maar andere dingen lukken wel altijd,dus ik denk niet dat dat het geval is,het enige probleem is mn biscuit.
Oventhermometer moet ik nog ff aanschaffen!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » te droge biscuit