1

Onderwerp: Zou dit wat zijn?

Hoi meiden,

Ik heb me net voorgesteld.En hier meteen mijn eerste vraag.

Ik wil morgen mijn kapsel bakken.Ik wilde als vulling de chocolademouse doen.En ik zag vandaag in de supermarkt vlaaifruit aardbei.Kan ik die erop doen op de volgende laag?En dan wel een dijkje maken me botercreme?

En welke vulling moet onderop?

Nou een hele hoop vragen en ik hoop weer ietsje wijzer te worden ;)

Groetjes!

2

Re: Zou dit wat zijn?

Ja hoor lekker aardbeien met chocolade  :9

Je kan per laag vlaaivulling EN choco-mousse doen, zit genoeg in zo'n blikje voor 2 keer, wil je toch 1 laag vulling en 1 laag mousse doen dan maakt de volgorde niets uit hoor, succes !!

3

Ik denk dat het beter is om de vlaai vulling onderin te doen omdat dat volgens mij zwaarder is dan de chocomouse. Ik zou bang zijn dat hij "in elkaar zakt" met de zwaardere vulling boven.
Zou ook wel een dijkje spuiten want er zit best wat vocht in vlaaivulling.
Succes!

4

Bedankt voor de tips!kan ik ook gewoon chocolade mousse van mona gebruiken ofzo?

Ik heb net mnkapsel gebakken die staat af te koelen.De botercreme 1 op 1 heb ik ne gemaakt en staat in de koelkast.Die is om af te smeren maar kan ik daar ook de dijkjes mee maken?

Ik heb namelijk zelf chocolademousse gemaakt maar weet nu even niet of dat zo goed is gegaan.

Zal ik de eerste laag chocomousse doen met aardbeien en de bovenste laag alleen aardbeien.

Ieder geval bedankt voor de tips!

Ik ga nu mn dochtertje ophalen van de peuterspeelzaal en ik hoop de taart te kunnen gaan vullen als ze op bed ligt voor haar dutje.

Als ik de taart afgesmeerd heb moet ie dan ook weer even n de koelkast?Dan zou ik hem vanavond gaan bekleden?

Nou ik kom hier nog wel een paar neuzen vandaag ;)

Groetjes!

5

wanneer ga je afsmeren, want ik zou de 1:1 niet te lang in de koelkast laten, dan is hij keihard en kun je er niet mee afsmeren. beter afgedekt op het aanrecht laten staan.

en idd de taart na het afsmeren in de koelkast, dan wordt de buitenkant goed hard en kun je hem makkelijk strak bekleden.

succes ermee!

Groetjes, Dorothea.

6 Laatst bewerkt door Tessa92 (24-06-2011 15:50)

Voor chocomouse kan je inderdaad ook goed die van mona gebruiken. Erg lekker! Zelf zou ik gaan voor 2 losse lagen vulling en niet op elkaar. Dus 1 laag chocomouse en 1 laag aardbeien vlaaivulling (of kersen!! nog lekkerder bij chocolade  :9 )

Succes met je eerste taartje!