1

Onderwerp: Flopper en topper van de week..

Hallo!

Een paar weken geleden heb ik in plaats van mijn oude vertrouwde fondant een keer een ander merk gekocht. En wij lagen elkaar niet zo goed. Ik heb werkelijk alles geprobeerd, kilo's crisco, uren kneden.. Na een aantal taartjes gemaakt te hebben was deze taart toch wel het dieptepunt. Het fondant scheurde werkelijk overal en ik heb het taartje een aantal keer opnieuw bekleed.. En dit is het uiteindelijke resultaat;

http://94.100.123.16/1335150001-1335200000/1335171601-1335171700/1335171659_5_1oiR.jpeg

En dan een foto van de beste kant..

http://94.100.115.134/1335150001-1335200000/1335172001-1335172100/1335172083_5_VX1g.jpeg

Maar dan het goede nieuws. Ik heb alle overblijfselen van het  :grr:  :nooo  :x  fondant weggegooid en weer mijn vertrouwde funcakes-fondant gekocht. Ik was bijna van plan om te stoppen met m'n hobby, maar wat een opluchting.. Het lag al die tijd toch aan het fondant! Ik kreeg een aanvraag voor een make-up taart. Ik vond haar erg leuk om te maken. Helaas was ze in het echt mooier dan op de foto.. Ik heb andere talenten dan fotograveren zullen we maar zeggen..

http://94.100.115.81/1335150001-1335200000/1335172301-1335172400/1335172338_5_LjzV.jpeg

http://94.100.123.178/1335150001-1335200000/1335172501-1335172600/1335172546_5_z1bK.jpeg

Bedankt voor het kijken en een fijn weekend!

'Ik taart, jij taart, wij hebben getaart..'
Mijn taarten zie je op www.facebook.com/LotteTaartenzo

Re: Flopper en topper van de week..

:Y Wow ik vind ze allebei erg mooi!

Onddanks de tegenslag is je cars taart ook erg mooi hoor!

Gelukkig dat je niet gestopt bent  :D

3

Echt weer toptaarten Lotte!

4

leuke parade :)

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

5

is het tasje op de taart ook van taart gemaakt?
vind het echt een hele mooie taart
gr susanne

6

Ondanks alles vind ik de cars taart heel mooi. De make-up taart is trouwens ook een beauty!

Zip-a-dee-doo-dah, zip-a-dee-ay
My, oh my, what a wonderful day

7

Ik vind je Cars erg leuk geworden, maar je make up tas is echt een topper!!  :D
Mag ik vragen welk type fondant je zo heeft zitten tegen te werken?

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

8

Wat frustrerend dat je fondant zo tegenwerkte ! Gelukkig is je Cars nog mooi geworden, maar je make-up taart is inderdaad nog stukker beter ! Die oogschaduw is geweldig !

Groetjes, Conny

9 Laatst bewerkt door Lotte (18-06-2011 21:43)

Bedankt voor de reacties!

momo gateau schreef:

Echt weer toptaarten Lotte!

Hey Mo! Dank je wel. Bedenk me ineens dat je me van de week gemaild hebt. Maar ik zat op mn werk, dus kon toen niet uitgebreid reageren. Maar misschien heb je alvast iets aan deze link.. http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=125276

juicy schreef:

is het tasje op de taart ook van taart gemaakt?
vind het echt een hele mooie taart
gr susanne

Ja, de tas is ook van een klein stukje cake, bekleed met botercrème en fondant.

**estherh** schreef:

Mag ik vragen welk type fondant je zo heeft zitten tegen te werken?

Volgens mij was het fondant van Regalice, maar ik weet het niet zeker. Ik heb het gehaald bij een taartwinkeltje in Helmond, maar zij had het zelf (niet vacuüm) verpakt in zakken van 1 kilo, zonder etiket dus.

10 Laatst bewerkt door Lotte (18-06-2011 21:43)

Hmm.. 2x is wat overdreven..

Ik vind het prachttaarten ! Ook de zogenaamde flopper.

Regalice en ik zijn ook geen vriendjes, je bent dus niet alleen. Die komt er hier ook niet meer in. Toch niet de grote hoeveelheden om zelf te kleuren, enkel de kleine voorgekleurde durf ik nog te gebruiken voor detailafwerkingen en dit  omdat de lokale taartenwinkel enkel dit merk aanbiedt.

12

Ik vind ze ook heel erg mooi,ondanks je tegenslagen met de cars taart.Goed van je om toch door te gaan! Over het fotograferen een kleine tip: Bij de xenos kun je heel goedkoop decoratie stof kopen, als je die dan ophangt en door laat lopen over je tafel krijg je een veel mooier effect. Zorg dat de lap breed genoeg is zodat je geen muur meer ziet. :think:  Bij de cars lijkt het net of je hem op een vuilniszak hebt gezet! Nou daar is je taart echt veeeeeeeel te mooi voor hoor!

Hoe meer taarten,hoe meer vreugd!

13

Prachtige taarten vooral die make-up taart!
Die roze rozen zijn echt super!!!
Hoe heb je die gemaakt?!!?!

14

Wat een leuke taarten.. ik vind de make up taart echt het leukst!!!! super....

15

Theatje schreef:

:think:  Bij de cars lijkt het net of je hem op een vuilniszak hebt gezet! Nou daar is je taart echt veeeeeeeel te mooi voor hoor!

:think: ik denk vershoudfolie over een zwarte plaat? :s  :o
Wanneer je van dat bloemenfolie gebruikt, staat het veel strakker èn het werkt een stuk makkelijker

Maar moooooie taarten zeg :thumb:

Enneuh, ik vind RegalIce dus wel heel fijn werken :Y en vind FC echt jakkie :o (al gebruik ik meestal marsepein :9 )

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

16

Berdankt weer voor de leuke reacties!

koekebakkevlaaie schreef:

Regalice en ik zijn ook geen vriendjes, je bent dus niet alleen.

Ow, gelukkig maar.. :)!

Theatje schreef:

Ik vind ze ook heel erg mooi,ondanks je tegenslagen met de cars taart.Goed van je om toch door te gaan! Over het fotograferen een kleine tip: Bij de xenos kun je heel goedkoop decoratie stof kopen, als je die dan ophangt en door laat lopen over je tafel krijg je een veel mooier effect. Zorg dat de lap breed genoeg is zodat je geen muur meer ziet. :think:  Bij de cars lijkt het net of je hem op een vuilniszak hebt gezet! Nou daar is je taart echt veeeeeeeel te mooi voor hoor!

Haha, een vuliniszak, ik snap wat je bedoelt. Het is een zwarte onderplaat, bekleedt met plastic folie. Niet meer doen dus, maar ik had alleen maar zwart. Bedankt voor de tip. Gelukkig kom ik regelmatig bij de Xenos.. :Y

Mariss schreef:

Prachtige taarten vooral die make-up taart!
Die roze rozen zijn echt super!!!
Hoe heb je die gemaakt?!!?!

Ik steek allemaal rondjes uit van verschillende groottes. Die maak ik aan de randjes wat dunner. En dan begin ik met het kleinste rondje en daar 'vouw' ik dan steeds een ander rondje omheen. Er is hier vast wel een howto van een roos te vinden!

17 Laatst bewerkt door Lotte (19-06-2011 09:36)

Carien schreef:

Enneuh, ik vind RegalIce dus wel heel fijn werken :Y en vind FC echt jakkie :o (al gebruik ik meestal marsepein :9 )

Haha, ja die zijn er natuurlijk ook. Anders wordt het niet verkocht. Ik weet ook niet of het echt aan de RegalIce lag, of aan het feit dat het niet vacuüm verpakt was.. :think:

18

Ik vind ze allebei erg leuk :)

19

Nou, er is niets meer van te zien hoor, ik vind het allebei prachttaarten!

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

20

Wauw die onderste is echt een plaatje!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

21

Haha! Ik heb ook Regalice, maar dat vind ik dus ook echt niks!! Geef mij maar de FC fondant. En gelukkig verkopen ze die tegenwoordig ook gewoon bij Jamin