1 Laatst bewerkt door ÖzlemE. (24-06-2011 02:30)

Onderwerp: vraagje cake pops

Hallo

Ik heb een keer cake pops gemaakt en wil natuurlijk wat er de vorige keer fout is gegaan nu verbeteren.

Een aantal vraagjes:

Hoe krijgen jullie je cake pop chocolade zo ''gaaf''/recht. Zonder enige sporen van uitgedroogde chocolade. Ik krijg zegmaar een piekje of een baantje chocolade. (ben ik nu nog duidelijk :9 )

Ik stak de cake pops in piepschuim, maar Mijn stokjes werden erg vies (omdat er niet gedroogde chocolade druppel voor druppel naar beneden viel) Is hier een manier/techniek voor.. (kan natuurlijk ook zijn dat ik een kluns ben :grr:  :grr: ) :)

Alle Tips zijn welkom

Overigens dit zijn de cake pops die ik de vorige keer heb gemaakt :) :thumb:  ben er toch stiekem trots op....

http://www.mijnalbum.nl/Foto-FT6VWE4H.jpg

groetjes,

2

Re: vraagje cake pops

Ik vindt ze heel erg mooi, maar ben benieuwd naar de oplosingen van de " problemen".

Hier mijn tips,hopelijk heb je er wat aan! ;)

Ik gebruik geen gesmolten chocolade maar candy melts,goed laten smelten tot ze een goed "lopende" massa zijn.Zorgen dat je dit doet in een diep kommetje,kannetje zodat je pops helemaal onder kunnen.
"Pop" onderdompelen en al draaiend uithalen.Op de rand van je kommentje zachtjes tappen met het steeltje zodat het resterende er nog afdruipt.Indien nodig na drogen proces herhalen als het nog niet dekkend genoeg is.Normaal druipt het dan ook niet langs je steelt naar beneden.

Succes met de volgende pops!! :thumb:

Groetjes,Marie.
Making a cake.....It's my personal therapy!!!

4

Chocolade wat dunner maken met crisco of cacao boter.

Ik had niets om ze in te drogen dus heb mijn vergiet gebruikt. Hahaha  :D  Maar ja... opzich werkte het wel, je stokjes worden niet vies zo!