1

Onderwerp: Help kapsel gescheurd!

Ja hoor nog nooit gebeurt en nu maak ik een taart voor iemand anders en scheurt mijn kapsel. Gewoon van boven tot halverwege. En nu?
Ik heb geen tijd om een nieuwe te bakken, heb knallende koppijn en wil naar bed, moet morgen werken en morgenavond de taart bekleden. Wat moet ik nu. Als ik morgen een nieuwe bak dan is die toch nog veel te vers? Of kan ik deze op 1 of andere manier plakken?

Re: Help kapsel gescheurd!

Hoi,

Je kunt je kapsel proberen te plakken met botercreme, maar wel met het risico dat je fondant of marsepein dat je er om heen doet, ook gaat scheuren. Heb ik ook een keer gehad, balen!
Beter is om een nieuwe te maken, hoe vervelend dat ook mag zijn.
Als je 'm morgen opnieuw bakt is ie juist lekker vers. Wel goed af laten koelen.
Beterschap met je hoofdpijn en succes morgen ermee.

3 Laatst bewerkt door Annemarie1107 (23-06-2011 22:23)

Ehhm, weet niet of je inmiddels al op bed ligt (hoop het wel voor je, gezien dit topic al van 20.40 is...) maar je hebt 3 opties
- de scheur plakken met botercreme oid. Zie het als een laag die je moet dichten.  Ik heb het eens met een blanda gehad, de bovenkant was er helemaal afgescheurd maar heb het er gewoon weer opgeplakt.
- een nieuw kapsel bakken.

En...
- ik heb hier toevallig nog een kapsel liggen. Een ronde van 26 cm. Gisteren gebakken en niet speciaal ergens voor nodig. Ik kan evt. nog wel een nieuwe bakken.
Weet niet waar je werkt maar je zou 'm morgen kunnen ophalen. Ik ga morgenvroeg van Enschede naar Denekamp, even koffie drinken. Laat me even weten waar je werkt, dan kan ik m misschien wel even brengen.
Ik kijken morgen rond 9.15 hier nog ff op het forum of je hebt gereageerd. Of mocht het nodig zijn; stuur me dan ff een privé berichtje (met tel. nr?)

Mijn taartjes zijn hier te bekijken!

4

Annemarie wat ontzettend lief van je, maar zoals je ziet ben ik al wakker (de kleine man had geen zin meer) en kan ik nu voor mijn werk nog wel een kapsel bakken.
Bedankt voor het aanbod
en bedankt voor de reacties.

Helemaal goed!
Wow, 05:33... dan was je kleine man wel heel vroeg zeg :s . Maarja, dan is je kapseltje ondertussen allang gebakken en afgekoeld  :) . Klaar om vanavond mooi gemaakt te worden. Succes!

Mijn taartjes zijn hier te bekijken!