Re: How-to en printable's voor een pot vol koekjes.

Kom maar op met de ideeën, ik ga van het weekend weer achter de computer dus ik kan wel dingen uitproberen dan. Leuk dat je ook volger bent van mijn blog, ik volg die van jou ook.

groetjes

Hoe meer gezelligheid op je blog/twitter, hoe beter, en erg stimulerend voor nieuwe ideeen.
Is het voor jou technisch mogelijk een etiket te maken, waar iedereen zelf een foto in kan zetten. Een soort sjabloon; je trekt er je foto naar toe met je muis en HUP, zichtbaar voor wie het is, je oma, je nichtje, je collega die niet kan bakken maar dit is zo eenvoudig, dat gaat lukken.
Een kleine versie zou ook kunnen, een klein potje met stukjes chocolade met nootjes, krentjes wat dan ook. Heel eenvoudig au bain marie smelten, in vormpjes doen of eenvoudig rotsblokjes van maken. Het is het geven wat vooral zo leuk is.
Bedankt voor je moeite.  :Y

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

Kom maar op met de ideeën, ik ga van het weekend weer achter de computer dus ik kan wel dingen uitproberen dan. Leuk dat je ook volger bent van mijn blog, ik volg die van jou ook.

groetjes

Hoe meer gezelligheid op je blog/twitter, hoe beter, en erg stimulerend voor nieuwe ideeen.
Is het voor jou technisch mogelijk een etiket te maken, waar iedereen zelf een foto in kan zetten. Een soort sjabloon; je trekt er je foto naar toe met je muis en HUP, zichtbaar voor wie het is, je oma, je nichtje, je collega die niet kan bakken maar dit is zo eenvoudig, dat gaat lukken.
Een kleine versie zou ook kunnen, een klein potje met stukjes chocolade met nootjes, krentjes wat dan ook. Heel eenvoudig au bain marie smelten, in vormpjes doen of eenvoudig rotsblokjes van maken. Het is het geven wat vooral zo leuk is.

28

zoethoudertje schreef:

groetjes

Hoi Carola,

Ik ben aardig handig met de computer maar ik denk dat wat jij omschrijft op die manier niet gaat lukken voor mij. Maar ik ga wel even denken of ik iets anders kan verzinnen waardoor je het op een andere manier kan doen. Ik denk dat ik daar zaterdag even voor ga zitten. Die kleine versie ga ik dan ook even voor kijken want dat zou dan eventueel in potjes kunnen van baby-voeding formaat denk ik. Dus ik ga daar ook zaterdag even aan zitten. Dank je voor het meedenken. Als je nog meer inspiratie hebt hoor ik het graag.

Groetjes Marieke

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

29

Super leuk en echt geweldig dat je dit wilt delen. :D Mag ik weten welke programma je gebruikt om deze te maken? (de printables?)
Ik volg je blog ook en vind het geweldig...keep it up  :Y

Be in love with what you have

30

prettygem schreef:

Super leuk en echt geweldig dat je dit wilt delen. :D Mag ik weten welke programma je gebruikt om deze te maken? (de printables?)

Dank je wel voor je leuke reactie. Ik gebruik het grafische programma Xara om de printable's te maken. Als je googled naar Xara kan je volgens mij een testversie downloaden.

Groetjes Marieke

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

marieke84 schreef:
prettygem schreef:

Dank je wel voor je leuke reactie. Ik gebruik het grafische programma Xara om de printable's te maken. Als je googled naar Xara kan je volgens mij een testversie downloaden.

Groetjes Marieke

Tjonge, je verwendt ons weer met extra info en links.
Welke van de gratis links op:
http://www.xara.com/eu/downloads/
kan je ons aanraden. Is het voor PC of MAC of allebei?
:)

32

zoethoudertje schreef:
marieke84 schreef:
prettygem schreef:

Groetjes Marieke

Tjonge, je verwendt ons weer met extra info en links.
Welke van de gratis links op:
http://www.xara.com/eu/downloads/
kan je ons aanraden. Is het voor PC of MAC of allebei?
:)

Ik zou 1 van de bovenste 2 doen. De 1e is wat meer ook voor foto's en de 2e is wat meer voor het grafische gedeelte. Ik heb zelf de 2e versie. En volgens mij zijn deze testversies niet voor de mac.
Ben benieuwd wat je van het programma vind.

Groetjes

33

Bedankt Marieke voor de link!
Ik heb paar vragen over het programma...zou  ik je kunnen mailen?

34

prettygem schreef:

Bedankt Marieke voor de link!
Ik heb paar vragen over het programma...zou  ik je kunnen mailen?

Is geen probleem, ik zal ws morgen in de ochtend of zaterdag je mail beantwoorden.

35

Ziet er super leuk uit en het voelt net als een cadeautje krijgen.........dus
Dank je wel, ga het zeker cadeau doen aan iemand.

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

36

Geen probleem Marieke, ik heb je gemaild. Bedankt voor de moeite en tijd ! :Y

37

Hai Marieke,

Gisteren en vandaag een aantal "pot vol koekjes" uitgedeeld op de school van de kids. Heel veel leuke reacties gekregen  :Y , zag er ook erg leuk uit natuurlijk. Iedereen gaat lekker koekjes smikkelen komende tijd denk ik  ;)

Nogmaals bedankt voor het delen van je creatieve ideetjes!!

I just love it....!!

Ik heb wel een suggestie voor en roze thema  :D  want ik hou gewoon heel erg van roze  :x

Wat denken jullie, zou je de koekjes en/of chocolaatjes ook kunnen maken met muisjes ivm m&m's bij een geboorte? Blijven muisjes goed bij bakken? :think:

40

Vandaag de juf van mijn oudste een pot vol koekjes gegeven, ze was erg verrast en enthousiast! Heel erg bedankt voor het leuke idee :thumb:

Groetjes van Moniek
Voor een lekkere taart is altijd wel een gelegenheid (te bedenken).

41 Laatst bewerkt door SweetTooth (30-06-2011 22:02)

Vandaag en gisteren heb ik ook de juffen van mijn oudste een koekjes-bouwpakket cadeau gedaan. Ze vonden het allebei hartstikke leuk en hadden het nog nooit eerder gezien. Ik had het "Verveel-me-niet koekjes" genoemd met als ondertitel "Zodat u zich in de vakantie niet hoeft te vervelen..." en een kaartje eraan met bedankje namens mijn zoon (en uiteraard de instructies erop).

Ik had overigens wel een klein beetje anders gedaan. De "M&M's & chocola & pinda's" had ik vervangen door "pinda-M&M's & gechocolateerde rozijnen & paar zoute pinda's extra".
Ik heb ze zelf ook geprobeerd en gekeken of blind het recept volgen tot goede koekjes leidt ;) en jawel! Heerlijk vonden wij ze en mijn collega's ook (die liepen al een tijdje te schooien dat ik ook eens iets zou maken om op het werk te trakteren, dus dat kwam goed uit :lol: ); de kinderen vonden er echter niks aan. Ik heb rare kinderen   :s  :s

Bedankt voor de inspiratie!

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)