1 Laatst bewerkt door annemiek87 (23-06-2011 20:36)

Onderwerp: ik dacht dat doe ik even...

maar niet dus   :s

Vanavond wou ik voor het eerst beginnen met een taart maken, dus alles in huis en begonnen met het maken van een biscuit bodem. het recept heb ik hier van de site. maar nu heb ik echt een ieniemini bodem, van ongeveer 2 cm hoog  :s

als ik hier nou 2 of 3 van maak en die stapel zal het ook wel lukken maar dat is niet de bedoeling dacht ik. hoe krijg ik nou een mooie hoge taart?

geen natuurtalent denk ik  :D  dus kom maar op met jullie tips!

liefs Annemiek

2

Re: ik dacht dat doe ik even...

Oeii 2 cm, das inderdaad niet helemaal de bedoeling. Heb je wel lang genoeg gemixed? Wel ongeveer 10 minuten?

3

Tja,
Dat is een goeie vraag.

Ik denk dat je best meerdere bodems op elkaar kan stapelen.
Even een paar vraagjes:
Welk recept heb je gebruikt en welke hoeveelheden?
Hoe groot was je vorm?
Hoe lang heb je gemixt?
Hoe lang en hoe heet heb je hem gebakken?

Ik gebruik zelf het basisrecept voor biscuit. Dus met bloem, maizena, suiker en eieren. 10 minuten mixen in de eieren en suiker. Dan de bloem en de maizena er doorheen spatelen en bakken in een oven die oploopt in temperatuur. Ik begin bij 145/150 en eindig op ongeveer 170/175.
Voor een vorm van 25 cm gebruik ik 8 eieren (en de rest) en dan heb ik een biscuit van ruim 8 cm.

Groetjes Gerien

4

thanx voor jullie snelle reacties!

ik zie nu net dat ik ipv 24cm een 26 cm taartvorm heb! dus dat zal het eerste foutje zijn... en dan misschien toch te kort gemixt want heb wel alles er in en ook de juiste hoeveel heden.
heb ook geprobeerd hem te bakken met een oplopend temperatuur (is alleen wat lastig te zien op mijn oven)

maar ik kan toch wel een bodem van 26 cm gebruiken of zal ik dan meer van alles er in moeten doen?

5

Voor 26cm gebruik ik ook ongeveer 7 a 8 eieren. Maar je moet inderdaad echt tien minuten mixen voor het beste resultaat. En ik bak in mijn oven altijd op 180 graden en dan zo'n 40-50 minuten.

Don't just dream your life, but live your dreams too!

6

Leef! schreef:

Voor 26cm gebruik ik ook ongeveer 7 a 8 eieren. Maar je moet inderdaad echt tien minuten mixen voor het beste resultaat. En ik bak in mijn oven altijd op 180 graden en dan zo'n 40-50 minuten.

7 a 8 eieren, en de rest van de ingredienten dan?

7

Oh wacht, iets te snel gelezen. Je gebruikt het basisbiscuit?

Ik gebruik altijd dit recept:
http://www.deleukstetaarten.nl/recept/3/Biscuit+2/

Per halve liter gebruik je één ei. En het recept is op een halve liter gebaseerd. Dus als je twee eieren gebruikt, vermenigvuldig je dus de rest van de ingredienten met twee.

In het basisbiscuit recept heb ik me nooit verdiept. :)

Don't just dream your life, but live your dreams too!

8

Leef! schreef:

Oh wacht, iets te snel gelezen. Je gebruikt het basisbiscuit?

Ik gebruik altijd dit recept:
http://www.deleukstetaarten.nl/recept/3/Biscuit+2/

Per halve liter gebruik je één ei. En het recept is op een halve liter gebaseerd. Dus als je twee eieren gebruikt, vermenigvuldig je dus de rest van de ingredienten met twee.

In het basisbiscuit recept heb ik me nooit verdiept. :)

aha dat is wel handig! nou dan probeer ik het morgen gewoon nog een keer  :)