1

Onderwerp: botercreme spoed!

Hoi allemaal,

Helpppppp ik was voor de 100ste keer merengbotercreme aan het maken.
Alles ging goed netjes stijve pieken maar ineens zakt hij in en word bijna vloeibaar.  :grr:
Wat is er mis gegaan en nog belangrijker kan ik dit nog redden of moet ik nieuwe maken ??

Re: botercreme spoed!

je staat verkeerd zal je ff melden bij de modjes

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

3

Misschien is het handig om er bij te vermelden welke ingredienten (recept dus) je hebt gebruikt en hoe je ze hebt gebruikt?

Don't just dream your life, but live your dreams too!

Ik heb gewoon het recept gevolgt van het forum,
Dus suiker en eiwitten verhitten (obermarie) tot de suiter is gesmolten, dat dat opkloppen op de hoogste snelheid (+/- 10 min toen was hij mooi stevig en met stijven pieken.
Ik hem vast op de laagste stand gezet en toen de ik de boter wou bijvoegen ging het mis.
Ineens een plumpudding hij werd helemaal vloeibaar.
Heb nog geprobeerd hem op hoge snelheid weer opte kloppen maar dat ging niet meer.

Weet iemand wat er misgegaan zou kunnen zijn?
Of hij nog te redden vald hoeft niet meer (heb hem al weggedaan)
Dus morgen eerst naar het dorp  nieuwe eitjes kopen, dan nieuwe creme maken en de taart afmaken.

Groetjes Tanja

5

misschien te warm of de boter er te snel bij gedaan? (en het is au bain marie ;) )

Ik had dat ook de eerste keer.. Ik ben toch door blijven mixen, heb hem even in de koelkast gezet (zonder resultaat) en toen toch nog wat meer boter erbij gedaan en nog goed gemixt.. En ineens werd hij stevig!!

Ik stond ook op het punt om hem weg te gooien, maar heb toch nog volgehouden. Misschien had er dus nog hoop geweest voor je vulling..

Succes bij je volgende poging! Ik zou dan proberen om er nog iets meer boter bij te doen en goed door blijven mixen..

Een goede taart is altijd de zonde waard!!