1

Onderwerp: Ingevroren aardbeien soppig?

Wordt de taart soppig als je deze gevuld hebt met aardbeien, ingevroren hebt en erna laat ontdooien?
Ik heb een keer gehad dat de biscuit nat was geworden maar weet niet of dat ligt aan de vulling, of de combinatie met het invriezen?

een "klant" wil namelijk verse aardbeien in de taart verwerkt maar als dit soppig wordt, doe ik het liever niet.

Bedankt alvast voor degene die tips en antwoorden heeft  :thumb:

2

Re: Ingevroren aardbeien soppig?

Ik vries wel eens aardbeien in (zonder taart), maar deze gebruik ik alleen nog voor een shake.
Ze zijn niet lekker meer en erg slap. Dus het zou best aan de aardbeien kunnen liggen.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

3

Ik gebruik vaak verse aardbeien en slagroom als vulling. Dan heb ik nooit dat de aardbeien "soppig" worden. Gewoon goed wassen en uit laten lekken/droog deppen voor je ze in de taart verwerkt.
Maar ik denk idd dat ze soppig worden na het invriezen. Dus als je het invriezen kunt omzeilen, kun je heel goed voor de aardbeien kiezen.

Als je evt. frambozen mag gebruiken, kun je een doosje diepvriesframbozen nemen. Die kun je bevroren in je taart verwerken en worden niet soppig! Maar ik weet natuurlijk niet of je klant frambozen zou willen...

4

Bedankt voor de tips en adviezen!
Ik kan altijd nog iets met aardbeiensmaak kiezen :)

5

Wilkyway schreef:

Wat ook lekker is, is slagroom met aardbeienjam mixen (de jam er meteen bij doen als je de slagroom gaat mixen). Je krijgt dan een soort aardbeienmoousse. En het probleem van soppige aardbeien is dan opgelost, want die zitten er niet in, ha ha! :lol:

Ja dan wordt het soppig!
Ik heb dat ooit gedaan, was nog wel lekker maar wel soppig!

7

Als je aardbeien wil invriezen (of bramen enz.) moeten de aardbeien niet tegen elkaar liggen, dus apart van elkaar. Zijn ze eenmaal bevroren, dan kun je ze wel bij elkaar in een zak leggen in de vriezer. Ontdooien gaat net zo....dat voorkomt dat ze soppig worden. Ik vries altijd bramen zo in.

Een mens lijdt het meest voor het lijden dat hij vreest

8

MirandaB schreef:
Wilkyway schreef:

En het probleem van soppige aardbeien is dan opgelost, want die zitten er niet in, ha ha! :lol:

:P  :lol: