1

Onderwerp: Hoe maak je een marsepeine auto

Hallo,

Ik zit met een vraagje, ik wil een auto maken van marsepein ( zonder kapsel alleen marsepein) Maar ik vroeg me af hoe jullie dat deden?
Ik wil namelijk een 3d auto maken voor op een taart maar heb even geen idee hoe ik moet beginne.
heeft iemand tips? of een howto??

alvast bedankt!

gr deborah

Taartjes bakken is net als een verslaving:,
als je eraan begint kan je niet meer stoppen :D

2

Re: Hoe maak je een marsepeine auto

De rubriek " Sjablonen, Patronen & Howto's" is bedoeld voor het plaatsen van Howto's.

[MOVE] --> Taartdecoratie algemeen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Je moet marsepijn zien als een soort klei.
Daar kun je dus mee boetseren.
Kneed het tot het wat zachter is en in vorm te drukken is. Dan ga je proberen om de vorm van een auto te maken, zoals je dat van klei zou doen.
Laat maar eens een zoekopdracht op dit forum los, om ideetjes op te doen hoe je een auto kunt boetseren.
Succes!

Dat is toch een TAART waard!

4

Een marsepeinen auto heb ik ook gemaakt een tijdje geleden.  :D

in dit topic  (even naar onder scrollen) zie je mijn werkwijze en het resultaat.

EyeCandy schreef:

Ik heb ook een setje Siliconen Culinair gekocht nadat ik lang getwijfeld heb. Gelukkig maar want de prijs was ondertussen gedaald  :) en ik moet zeggen dat het me 100% is meegevallen.

Mijn vriendin is helemaal gek van Mini's dus leek het me een leuk idee om een marsepein mini te maken.  Dus een model mini gepakt kiertjes dichtgesmeerd met boter, in een bakje gezet en vervolgens de siliconen eroverheen gegoten.

Na 2 uur ontmald, het dakje erin geduwd met witte marsepein en daarna de rest met rode marsepein opgevuld.

1 uurtje in de vriezer ( geen idee of dat iets met marsepein doet, maar het smaakt nog goed  :) )  en daarna ontmald.  Het resultaat is fantastisch zelfs de spiegeltjes zaten erop :thumb:

Kijk maar naar de foto voor het resultaat. Nu nog de andere kleuren maken..

http://www.siliconesandmore.com/images/Large/Mini.jpg

Veel positieve reacties op gekregen zowel online als offline  :Y

5

er staat tussen de how to;s ook een bliksem als je die aanhoudt heb je ook een mooie auto

6

dank jullie wel allemaal
komt zeker goed :thumb:

Taartjes bakken is net als een verslaving:,
als je eraan begint kan je niet meer stoppen :D