1

Onderwerp: Dusten, zo goed?

Feedback, Tips..
Hier zijn veel mensen die dusten, nu heb ik dit zelf geprobeerd, alleen wat vinden jullie? Ik twijfel alleen over het resultaat..
Ik wou de auto bordeaux rood hebben. Heb de poeder over de gekleurde fondant aangebracht met een make-up kwastje en met een poeder kwast heb ik het fijner uitgeveegd.

Wat mij tegenviel was dat je best veel poeder gebruikt en dat alles er onder komt te zitten... Hebben jullie hier ook last van? Het was bij mij veel werk om het er goed en mooi op te krijgen.
Op sommige plekken kreeg ik het er niet egaal op, wat is jullie ervaring hiermee??? En hoe doen jullie het als bijvoorbeeld een stukje niet wilt dusten, zoals bij de BH??

Nou ik heb ook even twee foto's zodat jullie zelf kunnen oordelen en wellicht tips kunnen geven?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PG3R7DBX.jpghttp://www.mijnalbum.nl/Foto-PVCLD3L6.jpg

2

Re: Dusten, zo goed?

Ik heb nog nooit grote oppervlakte (cup D ;-)) gedust, maar ik kan mij voorstellen dat dit lastiger is.

Sowieso is rood altijd een moeilijke kleur, denk maar aan een muur rood schilderen; dat lukt ook nooit in één laag omdat het niet egaal wordt.

Wat ik altijd doe is mijn kwast deppen op een stukje keukenpapier nadat ik er dust op heb gedaan, dan is het overtollige van mijn kwast af en zit er niet meteen heel veel op één plek. Bij de volgende ronde kan je daarna weer even deppen op het keukenpapiertje om het overtollige te gebruiken, zodat je niks verspilt.

Don't just dream your life, but live your dreams too!

3

Nou dit was wel cup F hoor,  :Y  :lol: ..

Ik zal dat eens proberen, met dat keukenpapiertje, wat voor kwast je gebruik jij??

4

Gewoon knutselkwastjes!

Don't just dream your life, but live your dreams too!

5

Ik heb eigenlijk ook nooit grote oppervlaktes gedust. Heb ik trouwens ook nog niet eerder gehoord/gezien. Ik gebruik een grote make-up kwast die ik ook afklop, zeg maak. Ik dust mijn marsepein op een antislipmatje (15x15 cm), de poeder valt er doorheen en die gebruik ik dan om er verder mee te dusten.

6

Grote oppervlaktes dusten zal nooit helemaal mooi egaal worden of je zou het echt dik aan moeten brengen, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn. Dust is echt meer geschikt voor kleinere oppervlaktes, schaduwen en details

Als je perse die kleur wilt, kun je dust ook door je fondant kneden. Dat heb ik laatst met groen gedaan, en dat werkte prima  :Y

Als vergelijking  zou je rouge kunnen nemen, een beetje hoog op je jukbeen gaat goed, maar zou je je hele wang egaal in de rouge willen hebben dan krijg je vlekken.

Dus zoals met de BH, dan zou ik de cups van gekleurd fondant maken, het ruche van een tint lichter en dat kleine stukje zou je wel kunnen dusten.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

7

Om de juiste kleur bordeaux te maken heb je best veel kleur stof nodig en om de juiste kleur te krijgen. Daarom dacht ik dat dit wellicht beter zou werken.
Meen dat ik hier ook taarten voorbij heb zien komen die wel geheel gedust waren? :think:

@ Esther68, zo heb ik het ook gedaan.. Dus ik doe het wel op de juiste manier :Y

@ Bommeltje, ik ben bang dat ik juist veel poeder moet gebruiken om die bordeaux tint te krijgen :s