Onderwerp: hello kity stapel

Hallo nadat ik al heel wat taarten heb bekeken zou ik mijn creatie ook graag willen showen. Ben vanaf november aan het taarten maken geslagen en heb deze creatie voor mijn dochertjes verjaardag gemaakt. Zoals jullie zien is het bovenste gedeelte een beetje ingezakt maar zou niet weten hoe dit gebeurt zou kunnen zijn. Heb de taart in drie losse gedeeltes vervoerd in de auto en pas vlak voor het opdienen gestapeld met stokjes ertussen.

http://i51.tinypic.com/2zxxk03.jpg
groetjes

2

Re: hello kity stapel

toch mooi hoor!

3

De foto is niet heel erg duidelijk maar hij ziet er errug mooi uit!

Misschien is je botercreme zacht geworden door de warmte, waardoor je fondant wat is gaan zakken?

Maar ik wwet zeker dat je dochtertje blij was met deze taart!

4

Hele mooie taart hoor!!!!!! Heel lief!!!
Ik ken het probleem, heb afgelopen weekend ook HK taart gemaakt voor mijn dochtertje totale ramp!!! Ook de boel aan het smelten, heb nog geen antwoord op hoe het kan.
Als ik weet hoe het kan dan laat ik het je even horen!

Hij is wel leuk hoor!!!! :thumb:

www.prettycakes.nl
Iedere gelegenheid is taart waard!!!

5

Wat een schattige Hello Kitty stapel! Heb je "dijkjes" van botercreme gespoten voor je de taart hebt gevuld? Want als je dat niet doet, kan de vulling in je bovenste taart wat zijn gaan zakken/uitpuilen. Zo'n dijkje houdt je vulling tegen. Misschien dat dat het is??

6

Prachtige stapel hoor! Die onderste laag met die strikken ziet er ook heel mooi uit.

Misschien een volgende keer iets meer foto's, ook van dichtbij maken? Dan zijn de details beter zichtbaar.  :)

Groetjes, Diana
"Ik bak geen taart om te leven, maar ik leef om taart te bakken"

dank jullie voor de leuke reacties. Mijn dochtertje was inderdaad heel blij met het resultaat vooral omdat de hello kitty geheel van marsepein was en ze die dus lekker kon opbeuzelen heeft ze wel ongeveer 4 dagen overgedaan.

taartiana: Doe er nog een fototje bij daar kan je het misschien duidelijker op zien.
http://www.mijnalbum.nl/Album=EXI4PPTO

In iedergeval bedankt voor alle tips.
groetjes

8 Laatst bewerkt door wjanzen (23-06-2011 20:47)

Waar heb je de taart mee afgesmeerd? Ik denk namelijk dat daar het probleem ligt.
Erg leuke taart  :thumb:

Ik heb hem afgesmeerd met botercreme gemaakt van blue band en mix voor botercreme.

10

moooie stapel :thumb:

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

11

marjan's taarten schreef:

Ik heb hem afgesmeerd met botercreme gemaakt van blue band en mix voor botercreme.

Dit is te vochtig (al hoor je soms dat het ook goed gaat).
Het beste kan je afsmeren met botercreme 1 op 1 (dus 250 gram ongezouten roomboter en 250 gram poedersuiker) goed mixen en smeren maar ;) Zelf doe ik er vaak een aardbeien smaakje door heen.