1

Onderwerp: cake pops weggooien....of niet?

Ik had zondag een hoeveelheid meringue botercreme gemaakt en daar een deel van gebruikt voor cupcakes. De rest heb ik in de vriezer gedaan.

Nu kwam ik er maandag achter dat ik eigenlijk nog wat voor de high tea van mijn zoon z'n klas moest maken. Dus de mbc weer uit de vriezer gehaald. Komt zoon 's middags thuis: nee ik hoefde niet wat voor de high tea te maken!

Zit ik dus met een hoeveelheid mbc wat al bevroren is geweest.

Vandaag heb ik dus de mbc gebruikt om cake-pops te maken. De balletjes heb ik in de vriezer gelegd, voor een half uurtje zodat de stokjes er beter ingaan. Toen kreeg ik plotseling visite en ben ik de balletjes vergeten. Kom ik nu pas achter dat ze nog in de vriezer liggen.   :s

Kortom: de mbc is nu dus voor de tweede keer ingevroren eigenlijk........

Lang verhaal voor een korte vraag:
Moet ik de balletjes nu maar weggooien, of zou het nog te eten zijn? Twijfel, twijfel......

Bij elke gelegenheid taart......tot het je neusgaten uitkomt.......

2

Re: cake pops weggooien....of niet?

weggooien......
wil je echt het risico lopen er ziek van te worden?

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

Twee keer invriezen is nooit een goed plan.

4

En ik zou ze gewoon gebruiken  :)

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/

5

Ik zou ze ook gewoon gebruiken hoor!

www.bakedbytam.tk
En voor meer taartje kun je en kijkje nemen op mijn Facebook!!!

6

als het gewoon voor eigen gebruik is zou ik ze gewoon opeten hoor.

Groetjes Gerien

7

Omdat de meningen hier ook verdeeld zijn, en ik zelf ook best wel twijfel, gooi ik ze toch maar weg. Ze zijn in principe voor eigen gebruik, maar binnenwandelende vriendjes zouden ze ook graag willen.

Mmmm...toch jammer, ik had er deze keer 30, en dit keer had ik de mbc gemengd met bokkepootjeskruim. Leek me zo lekker. Volgende keer gewoon beter opletten!! :grr:

Bij elke gelegenheid taart......tot het je neusgaten uitkomt.......

8

Zonde hoor  :/

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/

9 Laatst bewerkt door sanria (23-06-2011 07:53)

mij is altijd geleerd dat 2x invriezen niet mag.
alleen als het nadien een bereiding heeft gehad.
(bijv. rauw vlees uit de diepvries mag wel weer de diepvries in als je het hebt gebraden of gebakken)