1

Onderwerp: taartkarton

Ik vroeg me af of jullie onder je taart eerst altijd een stuk karton (van taartdoos bijv.) onder je taart leggen, precies op maat? En dan daaronder een dikker karton/mdf met inpakpapier/folie?
Of leg je de taart meteen al op inpakpapier/folie?

Ga een 24x24 taart maken en past precies in de taartdozen die ik heb, maar dat betekent dat mijn 'leuke' onderkarton bijna niet te zien is (past natuurlijk niet in de doos). Als ik de taart meteen daarop leg, zie je natuurlijk na het aansnijden wel steeds een beetje meer daarvan.

2

Re: taartkarton

Ik doe mijn taart altijd op een taartkarton die dezelfde maat heeft. Afhankelijk wat de besteller wil gaat de taart daarna of gelijk in de doos of op een onderbord!

3

Ik zet mijn taart allen op taartkarton als het een stapeltje is. En dan alleen de bovenste :P

De onderse taart gaat altijd rechtstreeks op een plankje. Ik heb voor de grotere taarten ook groteren dozen aangeschaft (help ze zijn net op :+ ). Tot 20 cm taart gaat op een 24x24 onderplaat en grotere taarten op de 29x29.

Edit: O, nee ik zet de taarten ook op een taartkarton als ik een cakeboard gebruik. Maar dat is zodat ik de cakeboard niet gelijk kapot snij en eigenlijk alleen als de taart voor ons of familie is, waar ik zelf bij ben.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

En als je dan geen taartkarton gebruikt, snijd je dan niet het plasticfolie kapot? :P

Ik heb ook weleens van dat boeklon/plakplastic gebruikt voor een onderbord, staat wel mooi strak. Maar is dat eigenlijk wel voedselveilig? En hoe zit dat met plasticfolie dan?

5

Ik zet mijn taarten direct op het cellofaan. Dit werk prima, gaat niet kapot met snijden.
Plakplastic zou ik niet zo snel gebruiken, omdat je dan met een plaklaag te maken hebt die inderdaad niet voedselveilig is.
Cellofaan wordt ook in heel veel winkels gebruikt om voedsel in te pakken, dus dat is geen probleem.

Dat is toch een TAART waard!

6

Ik gebruik altijd de "bloemenfolie" en eigenlijk wordt het nooit echt kapot gesneden (ik krijg de onderborden altijd netjes terug :+ ).

Er zit wel eens een gaatje in, maar dat is meer van het met het mes de taartpunt opscheppen volgens mij :x

Of het echt aangemerkt wordt als voedselveilig weet ik niet. Maar ik denk niet dat dat zo erg uitmaakt, tenslotte staat het er alleen op en maak je het even schoon.

Groetjes, Ilonka

Okee, maar zijn de rollen die je gewoon bij Hema/Xenos kan kopen dan plasticfolie? Of bloemenfolie? En waar koop je dan cellofaan? :P

8

Ik zet mijn taartjes altijd op een taartkarton. voornamelijk omdat ik dat tijdens het decoreren makkelijker vindt. Voordat ik de taart op de beklede MDF plaat zet doe ik eerst een lik botercrème op de plaat en zet daarna mijn taart er op. dan zit je taart gelijk vast.

djehr schreef:

Ik zet mijn taartjes altijd op een taartkarton. voornamelijk omdat ik dat tijdens het decoreren makkelijker vindt. Voordat ik de taart op de beklede MDF plaat zet doe ik eerst een lik botercrème op de plaat en zet daarna mijn taart er op. dan zit je taart gelijk vast.

Goed idee inderdaad :) Moet dus nu gewoon overwegen of ik ga voor (een maar) 1cm zichtbare onderbord of zonder taartkarton.

10

Carliecarlie schreef:

Okee, maar zijn de rollen die je gewoon bij Hema/Xenos kan kopen dan plasticfolie? Of bloemenfolie? En waar koop je dan cellofaan? :P

Is allemaal het zelfde!  ;)  :D

Dat is toch een TAART waard!

11

En hoe doen jullie dit bij 3D taarten waar geen taartkarton precies op maat van is? Zelf knippen? En van wat voor karton dan?

12

Lammetje schreef:

En hoe doen jullie dit bij 3D taarten waar geen taartkarton precies op maat van is? Zelf knippen? En van wat voor karton dan?

Dan knip ik idd de vorm gewoon uit een (te groot) rond taartkarton :Y

Groetjes, Ilonka

13

Ik zet mijn taarten altijd op een karton (in vorm geknipt wanneer nodig) omdat ik dit fijner vind werken. Ik dacht dat die folies op een rol trouwens niet voedselveilig zijn......