1

Onderwerp: creatieve hulp bij frambozenvulling

eind volgende week moet ik een taartje maken voor iemand. Omdat hij niet in de koelkast kan staan moet er een 'houdbare' vulling in.

Ik hou eigenlijk niet zo van botercreme als vulling maar ik had bedacht MBC met frambozen er in gedrukt en voor de tweede laag iets als een 'frambozenvlaaivulling'.

Die bestaat alleen niet kant en klaar dus ik heb net geprobeerd diepvriesframbozen met geleisuiker en een heel klein beetje appelsap om te toveren tot de juiste vulling. Hij is alleen te dun, te zoet en de frambozen zijn iets teveel uit elkaar gevallen.  :x

Wie kan mij helpen met de meest logische manier om een gebonden frambozen vulling te krijgen die niet te zoet is. Echt met gelatine? Of maizena?

Heel erg bedankt voor het meedenken alvast!  :D

2 Laatst bewerkt door joynme (22-06-2011 17:36)

Re: creatieve hulp bij frambozenvulling

Je hebt ook van die doorzichtige drilpudding. (geen idee hoe het heet)Zou je daar je framboosjes niet doorheen kunnen roeren en dan laten opstijven, en dan je taart ermee vullen.

Gevonden: Jelly van Dr Oetker

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

3

Ik ben bang dat je frambozen altijd stuk gaan...het blijven gewoon heel kwetsbare vruchten. Tenminste, bij mij gaan ze vaak al stuk bij het wassen  :/

Helaas geen ervaring met vulling maken, alleen met jam  ;)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

4

joynme schreef:

Je hebt ook van die doorzichtige drilpudding. (geen idee hoe het heet)Zou je daar je framboosjes niet doorheen kunnen roeren en dan laten opstijven, en dan je taart ermee vullen.

Gevonden: Jelly van Dr Oetker

Het is wel een idee, maar dat ik denk ik weer iets te jelly achtig.

De frambozen mogen best een beetje stuk gaan. Helemaal heel hou je ze inderdaad nooit.  :)

Thanks voor jullie antwoord!

5

Frambozenjam

6

inderdaad frambozenjam of verse frambozen door de botercrème mixen dan worden ze gepureerd maar krijg je heerlijke roze crème met frambozensmaak.

7

Maar hoeveel jam mix je dan door de botercreme? En welke botercreme gebruik je dan? De mix van funcakes of 1:1 ?

Ik wil volgende week voor mezelf een chocolade biscuit maken met als vulling iets met frambozen en een laag witte chocopasta. Afsmeren doe ik dan met 1:1 botercreme met frambozen smaakstof.

~* Iemand vertelde mij ooit eens dat elke nieuwe dag een reden is voor een feestje. Houdt dat in dat elke nieuwe dag ook reden is voor een taart?! Dan ben ik voor!! *~

8

1:1 gebruik je alleen om af te smeren. is als vulling niet echt lekker. Ik gebruik altijd de botercrèmw van funcakes. Als je die klaarmaakt doe je op gevoel jam doorheen (gewoon telkens even proeven tot je het lekker genoeg vindt) of (op 100 gram van de mix) 150 gram verse frambozen.