76

Re: Het meisje met een traan...

Jullie zijn allemaal zo'n schatjes  :Y
Ik ga er binnenkort eens werk van maken   :) , alleen moet ik opletten want ik wil niet dat ze aan mij mannetje zijn pensioen raken daar heeft die tenslotte hard genoeg voor moeten werken.
Maar het is wel zoals Annick zegt...ik ben ook bij UNIZO geweest en herrinner me er iets van .... en omdat ik huisvrouw ben ( dus zonder statut ) zou ik dit in hoofdberoep moeten doen dus full-time en dat zie ik niet zitten  :nooo , mocht er een andere regeling mogelijk zijn wil ik dat wel overwegen ... maar dat moet ik me nog eens goed bevragen ( na de vakantie)
We zullen wel zien wat de toekomst brengt.  ;)

Vele en lieve groetjes Nicole

77

het klopt, suikerwerken mag je doen.
Bakken, daar heb je een diploma voor nodig (al heb ik al taarten van bakkers gegeten die nog niet half zo lekker zijn als een taart van mijn schoonmama bv).

Erg he, in bijberoep zou je het wel kunnen versieren, zolang het daarbij blijft (zoals koude bakker). Maar dan moet je idd min 20u/week werken en dat al enkele maanden.
Zelf bakken mag niet zonder diploma. En om zelfstandige te zijn moet jij of je partner bedrijfsbeheer gehad hebben bij je hogere studies. Mijn man en ik zijn zelfstandig (geweest) ;)

En het is vast iemand van op het forum, ik heb zelf al opgevangen dat er klikkers zijn en diens forumnaam.

78

echt kleingeestig... niets is toch leuker dan zo'n lekkere zelfgemaakte én persoonlijke taart te krijgen, idd vaak beter dan die van bij de bakker ;)

Fond Of Cakes

79

Pfffff, wat een verhaal over de Belgische regels zeg  :(
Het meest belachelijke vind ik dat je niet eens voor je kleinkinderen mag bakken  :rolleyes: Sorry hoor, maar dat slaat echt alles!!!!!
Ik hoop voor je dat je een oplossing kan vinden.
Je werk is schitterend en het zal jammer zijn als we daar niet meer van kunnen genieten.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

80

Wat een prachtige dingen maak je, Nicole! Dit meisje is echt zo mooi!
Vind het onvoorstelbaar dat iemand jou zo'n streek levert! Gunnen mensen elkaar dan niets meer? Ik hoop echt voor je dat er een manier is om dit moois te kunnen blijven maken. Zulke kunstwerkjes MOET je toch met anderen mogen delen??

81

Reini schreef:

het klopt, suikerwerken mag je doen.
Bakken, daar heb je een diploma voor nodig (al heb ik al taarten van bakkers gegeten die nog niet half zo lekker zijn als een taart van mijn schoonmama bv).

Erg he, in bijberoep zou je het wel kunnen versieren, zolang het daarbij blijft (zoals koude bakker). Maar dan moet je idd min 20u/week werken en dat al enkele maanden.
Zelf bakken mag niet zonder diploma. En om zelfstandige te zijn moet jij of je partner bedrijfsbeheer gehad hebben bij je hogere studies. Mijn man en ik zijn zelfstandig (geweest) ;)

En het is vast iemand van op het forum, ik heb zelf al opgevangen dat er klikkers zijn en diens forumnaam.

Wat je ook doet je moet kennis hebben van bedrijfsbeheer en wil je bakken moet je naar school brood en banket doen en daar zit dan ook bedrijfsbeheer in ;-)

82

Jeetje Nicole!! Ik schrik hier echt heel erg van....misschien is het in Nedeland wel allemaal te los geregeld...maar dit...dit slaat alles!! Ik was vorige week bij Do aan t frobelen en we hadden het nog over jou, dat we al een tijdje niks van je hadden gehoord...maar dit hadden we niet verwacht!!

Ik hoop dat je jouw hobby nooit gaat opgeven! Blijf lekker prachtige boetseersels en bloemstukken maken...dan zet je ze maar in je woonkamer neer, want je moet er niet mee stoppen hoor!! Ik hoop dat er zich snel ergens een deur voor je opent!

Dikke knuffel en ik hoop dat je in november naar Roermond komt!!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

83

Wat is ze prachtig en wat een naar verhaal erbij. Dat iemand op deze manier iemand anders het licht niet in de ogen gunt.. Onbegrijpelijk. En wat een regeltjes allemaal.... ppppfffff
Hoop dat je een oplossing vindt en dat we mogen blijven genieten van je kunstwerkjes....

liefs michelle

84

Kadohke schreef:

Jeetje Nicole!! Ik schrik hier echt heel erg van....misschien is het in Nedeland wel allemaal te los geregeld...maar dit...dit slaat alles!! Ik was vorige week bij Do aan t frobelen en we hadden het nog over jou, dat we al een tijdje niks van je hadden gehoord...maar dit hadden we niet verwacht!!

Ik hoop dat je jouw hobby nooit gaat opgeven! Blijf lekker prachtige boetseersels en bloemstukken maken...dan zet je ze maar in je woonkamer neer, want je moet er niet mee stoppen hoor!! Ik hoop dat er zich snel ergens een deur voor je opent!

Dank je wel lieve Katja ... ik was/ben ook enorm geschrokken van wat er gebeurd is en begrijp dat nod steeds niet wie zoiets doet  :nooo , ben aan het afkicken en maak zo nu en dan eens een poppetje , maar mijn kast staat intussen wel vol...moet hoog nodig eens een paar weggooien  :Y
Ik weet echt niet of ik naar Roermond kom dat is extra zout op de wonde... het is ook daarom dat ik gewijderd heb toen ze me gemaild hebben voor de wedstrijd ... ik hoop dat je nu begrijpt waarom  ;)

85

nicole th schreef:
Kadohke schreef:

Dank je wel lieve Katja ... ik was/ben ook enorm geschrokken van wat er gebeurd is en begrijp dat nod steeds niet wie zoiets doet  :nooo , ben aan het afkicken en maak zo nu en dan eens een poppetje , maar mijn kast staat intussen wel vol...moet hoog nodig eens een paar weggooien  :Y
Ik weet echt niet of ik naar Roermond kom dat is extra zout op de wonde... het is ook daarom dat ik gewijderd heb toen ze me gemaild hebben voor de wedstrijd ... ik hoop dat je nu begrijpt waarom  ;)

Ik begrijp je zeker!! Ik hoop alleen niet dat je het een "wond" laat worden, dat ik zonde van je energie! Je creativiteit en gave kan niemand je afnemen!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

86

allereerst..je meisje is prachtig!!! Ik heb minutenlang vol bewondering zitten kijken naar alle details.

Om daarna vol afgrijzen je verhaal te lezen. Ik had al eens eerder wat gelezen over de strenge regels in België, maar dat het zover gaat. En dan nog het feit dat iemand hier anoniem melding van maakt...belachelijk.
Ik hoop dat je op de een of andere manier er een middenweg in kunt vinden. Het is niet alleen zonde van al die prachtige dingen die je maakt, maar het ergste is dan nog wel dat je niet meer met een gerust hart je hobby uit kunt oefenen.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

87

Kop Op Nicole, Rug recht en ga vooral door met die prachtige dingen maken..en heb je eraan verdient dan? Nee joh...jij geeft ze toch kado!  ;)  Daar kan en mag niemand wat van zeggen en dat mensen jouw daarvoor iets terug geven..staj daar kan jij niks aan doen..jouw naam is haas!

88

maar mijn kast staat intussen wel vol...moet hoog nodig eens een paar weggooien

Niet doen hoor, stuur ze anders maar hier heen, ik heb nog een grote lege vitrine kast.......... O-)

89

Moodswing schreef:

maar mijn kast staat intussen wel vol...moet hoog nodig eens een paar weggooien

Niet doen hoor, stuur ze anders maar hier heen, ik heb nog een grote lege vitrine kast.......... O-)

Inderdaad niet weggooien dat is zonde !!
Ik heb hier ook nog wel wat plekjes vrij in de kast hoor.

When someone asks if you'd like cake or pie, why not say you want cake and pie?

90 Laatst bewerkt door dore (20-06-2011 13:41)

nicole th schreef:
kwebbeltje schreef:

wat een schatje en wat leuk weer wat van je te zien/horen... miste je al even, maar dat kan ook aan mij liggen. zit iets minder online per dag de laatste weken ;)

Neen het klopt ik post bijna niets  :nooo
Ik deed dit als hobby en een 2-tal maanden geleden heeft iemand die wenst onbekend te blijven me overgeschreven aan de belastingen en me zo de hobby van mijn leven afgenomen  :(

wat een schande das zeker en vast jaloesie!!!! hoopte jou ooit is bij evers tegen te komenwant wou je vragen voor een les boetseren,,,moet namelijk een kikkerkoppel maken voor op een taart ik heb ze gepost maar vind ze niet zo geslaagd! jij bent super goed!!! he hier juist heel dit kader rond gelezen ikwoon ookin belgie moet een belg zijn die jou dit geflikt heeft eh!!! erg!!!! dan moet niemmand van ons hier posten want dan stuurt ze of hij ons allemaal die dienst!!! dacht dat je voor familie gerust mocht bakken!!

91 Laatst bewerkt door yakefrank (20-06-2011 15:43)

Ik heb ook nog wel een plekje voor de prachtige poppetjes,Niet wegggooien, zo zonde.
p/s dit heb ik Bettie uit utrecht geschreven, ben een paar dagen in Katwijk om Jaq te helpen.hahahaha

Jacqueline

92

Ten eerste: wat ontzettend rot dat je ook als hobby niet meer mag bakken! Echt heel erg sneu, want je creaties zijn prachtig.
Zo ook deze weer, het lijkt wel een schilderij van een kunstenaar dat ineens tot leven is gekomen. Prachtig!! Echt, die ogen, de details in haar kleding, die kapotte eitjes op de grond. Ongelooflijk!

Taarten - workshops - antiek en nog veel meer!
Kijk op http://www.vanrinske.nl

93 Laatst bewerkt door nicole th (20-06-2011 17:57)

Allemaal heel hartelijk dank voor jullie medeleven en Bettie en andere dames ik denk niet dat de poppetjes een reisje per post zouden overleven  :nooo en sommige beginnen ook al barstjes te vertonen  ;)

94

Wauw!!!
Heel gaaf :Y

95

Je meisje is prachtig! Wauw die details prachtig!
Als ik ooit zulke mooie dingen zou kunnen maken.....

Wanneer diegene die dit gedaan heeft nu meeleest SCHAAM JE DIEP!!!!

Het is echt vreselijk dat mensen het plezier uit elkaars leven nemen waarom genieten mensen hiervan?!
Er gebeuren al zoveel nare dingen op deze wereld waarom moeten de kleine dingen die ons gelukkig maken dan ook nog afgenomen worden. Onbegrijpelijk!

96

Ik moest laatst ook nog aan je denken en ook aan Tamara14 want die heb ik precies ook al een tijdje niet meer 'gezien'. En jeetje, wat een verhaal seg! Ik wist niet het er zo aan toe ging, ik kan niet geloven dat iemand dit over zijn hart krijgt om je aan te geven... zeker niet als je ook een bakster bent.

Maar soit, je creaties zijn en blijven prachtig en daar kan niemand wat aan doen! Daar kunnen veel professionele bakkers nog iets van leren :Y

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

97

wat een superlief meisje!!

en wat een streek dat iemand je zomaar aangegeven heeft!
en hoeveel oma's bakken niet een taart voor hun kleinkind, dat vind ik echt te ver gaan...
en fimo kleien mag je wel thuis en fondant kleien niet?? vind ik echt krom!

Heel veel sterkte gewenst met kijken hoe je weg nu verder gaat.
Hij gaat vooraan!!

Groetjes, Dorothea.

98

o wat een hele leuke maar ook triest meisje.
Shit dat iemand je heeft aangegeven bij de belasting GGRRRR

99 Laatst bewerkt door taartenprinsesje (22-06-2011 08:16)

Mariss schreef:

Je meisje is prachtig! Wauw die details prachtig!
Als ik ooit zulke mooie dingen zou kunnen maken.....

Wanneer diegene die dit gedaan heeft nu meeleest SCHAAM JE DIEP!!!!

Het is echt vreselijk dat mensen het plezier uit elkaars leven nemen waarom genieten mensen hiervan?!
Er gebeuren al zoveel nare dingen op deze wereld waarom moeten de kleine dingen die ons gelukkig maken dan ook nog afgenomen worden. Onbegrijpelijk!

:thumb:  :thumb:  :thumb:

inderdaad:  :mad: SCHAAM JE!!

( :o voordat er misverstanden onstaan: jij dus niet Nicole! jij bent :thumb: )

I never met a calorie I didn't like....

100

wjanzen schreef:

Geweldig   :D

*zucht* zou ik ook wel willen leren.

Hier net zo.. *zucht*

Groetjes Carla.