Re: afbeeldingen schilderen op taarten
Leuk hoor!
Wil ik ook meer mee gaan doen, heerlijk uit de losse pols dat dan weer wel want ik ben nogal lui 
Live,life,love,laugh and bake cakes!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » afbeeldingen schilderen op taarten
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Leuk hoor!
Wil ik ook meer mee gaan doen, heerlijk uit de losse pols dat dan weer wel want ik ben nogal lui 
Geweldig!!!
En bedankt voor je how-to! Nog 1 vraagje: waarom doe je nog een laag folie over de afbeelding voordat je die overtrekt? Over het dienblad en over de fondant snap ik, maar over het printje...? 
Je taarten zijn prachtig. Dit ga ik zeker ook eens proberen. Je hebt het duidelijk uitgelegd, bedankt daarvoor.
Geweldig!!!
En bedankt voor je how-to! Nog 1 vraagje: waarom doe je nog een laag folie over de afbeelding voordat je die overtrekt? Over het dienblad en over de fondant snap ik, maar over het printje...?
Zodat hij niet gaat verschuiven 
Dankje voor de uitleg, ga het zeker proberen! Begrijp ik het goed dat je na het schilderen pas gaat bekleden? En is het schilderij dan de basis, of plak je die op de basis?
wat knap dat je dat zo mooi kunt schilderen, ik doe het je niet na hoor 
Dankje voor de uitleg, ga het zeker proberen! Begrijp ik het goed dat je na het schilderen pas gaat bekleden? En is het schilderij dan de basis, of plak je die op de basis?
Soms maak ik de afbeelding op het formaat van de doorsnede van de bovenkant van de taart en werken wij de rand af met chocoladevlokkken of van die gekleurde spikkels (ben de naam even kwijt.
Maar ik leg ook nog wel eens de afbeelding op de met fondant bedekte taart, en dan haalt de klant hem er heel vaak af ter herinnering.
Louisiana schreef:Ik sta versteld. Wat mooi gedaan! Ik leer steeds meer op dit forum. Maar deze techniek vraagt wat mij betreft om een How to. Hoe krijg je nl. het plaatje op de taart? Dit is voor mij een vorm van hocus pocus.
Wij zitten nog niet zolang op dit super geweldige forum en weet niet zo goed hoe ik een How to moet schrijven
![]()
Maar zal je proberen uit te leggen hoe ik het plaatje op taart maak.
Allereerst rol ik een stuk fondant (bakels) uit op de maat die ik wil hebben.
Dan pak ik een dienblad en die draai ik om (dus met opstaande rand naar beneden.
Daar trek ik 2 lagen vershoudfolie over het dienblad heen en daarop leg ik de laag fondant.
De afbeelding die ik wil heb ik inmiddels allang met de voorbereidingen van google afgehaald (hele leuke bij kleurplaten bv) en eventueel vergroot of verkleind met onze super printer)
Over de laag fondant trek ik nog 1 laag vershoudfolie en dan leg ik de afbeelding erop. Over de afbeelding nog een laag vershoudfolie.
Wij hopen dat de fabriek van de folie niet failliet gaat![]()
Dan ga ik met een pen (een gewone om mee te schrijven) de lijntjes overtrekken en dus in de fondant drukken.
Als alles erop staat en dat voel ik dan meestal net zoals braille dan haal ik de folie lagen eraf en ga ik heerlijk ontspannen de afbeelding erop schilderen.Ik hoop dat je me een beetje kan volgen en miscchien er ook iets mee kan doen.
Wellicht kan ik een keer een uitleg met foto's plaatsen en dan stap voor stap laten zien.
ga dit ook eens proberen, ziet er super uit
ow maar als je de afbeelding kan overtrekken is het wel wat voor mij! ik heb wel vaste handen. maar kan helaas niet tekenen de verhoudingen kloppen nooit! ik wou voor een ajax fan een ajax logo op de taart maken maar met icing gaat dit mij niet lukken ben ik bang maar deze manier kan ik wel proberen.
dus als ik het goed begreep gewoon kleurstof uitdunnen en verfen maar? en laat jij dan eerst de zwarte lijntjes droge en dan de kleuren? en hoelang laat je het drogen? en dan nog een lastige vraag kan ik zo een flesje verdunning overkopen want ik heb geen sligro of hanos pas.
Veel Liefs Denise
leuk! ik ken alleen Alice die dit doet.. (geeft binnenkort ook een workshop bij mama-lou!)
ziet er erg leuk uit!! 
Heel mooi gedaan! Misschien zijn een aantal technieken ook toe te passen voor het puzzelen.....
Ennuh de huishoudfolie fabriek gaat zeker niet failliet met al die taartbaksters....
Aluuminiumfolie
zou zo maar kunnen....
heel duidelijk uitgelegd!
ik ga dit ook eens proberen! zal vast wat oefening voor nodig zijn maar proberen mag altijd toch?
Echt heel mooi gedaan! 
Weer iets erbij voor mij om uit te proberen! (En ik wil al zoveel!
)
Jaaaa, schilderen is leuk! Mijn favoriete manier van decoreren, dat zal mijn kunstacademieverleden zijn ofzo
Ik ben helaas niet zo heel erg goed in andersoortig gefreubel...
Alleen doe ik het meestal uit de losse pols, en niet al te netjes. Ik schilder graag "morsig" 
Wat een super idee. Ik ga het vanavond gelijk uitproberen. Ik heb een redelijke vaste hand. Ik kan alleen niet uit de losse hand tekenen, maar met overtrekken wordt het makkelijker.
Hoe ver van te voren kan je het plaatje verven. 2 dagen of ook een week ofzo?
Groetjes Esther
mijn schoonzusje (met wie ik het TOTAAAL niet kan vinden..) die maakt al jaren taarten, alleen ze doet er verder niet zoveel mee, ze tekent idd de plaatjes erop.. en ik moet eerlijk bekennen, dat ik het puzzelwerk van sommige forumleden hier toch wel vele malen indrukwekkender vind.. maar ieder zijn ding, ik ben nu eenmaal altijd al gek geweest van kleien! 
Ik vind kleien ook geweldig! En al die boetseersels en wat al niet meer zijn schitterend. Ik ben er alleen zo slecht in... Tekenen en schilderen kan ik al! 
Ik denk dat de fabriek juist overuren draait door jullie!!
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » afbeeldingen schilderen op taarten