1

Onderwerp: Hoelang bak ik (ienie) mini cupcakes en welke temperatuur

Op vakantie in Curacao heb ik mini cupcakes gekocht. Die wil ik nu graag gaan vullen met cakebeslag en bakken,...maar hoelang en op welke temperatuur moeten die in de oven.

Ik lees op internet ergens dat dat 18 min moet zijn, maar dat lijkt mij veelste lang,...?? het zijn echt 1 haps cupcakes (bonbon formaat)  Ze zijn 3,5 cm doorsnee.... Gewoon voor de helft vullen of voor 1 derde deel?

Hoop dat iemand mij kan helpen....! thanx!

Re: Hoelang bak ik (ienie) mini cupcakes en welke temperatuur

Ik vul de normale cc's altijd tot 2/3 van het bakje. Ik zou ze gewoon even in de gaten houden zodra ze in de oven zitten. Ik heb ze zelf nooit gemaakt, maar kan me voorstellen dat 18 minuten echt te lang is (dit is voor normale cc's). Ik zou met een minuut of 5 beginnen en dan even kijken en voelen (eventueel een sateprikkertje erin) of ze al klaar zijn. Zo niet; dan iedere keer met een minuutje verlengen.

Succes!

3

Ik bak ze ong. 13 min. op 160 graden en vul bijna 2/3

Succes!

4

In ieder vormpje doe ik 12 gram beslag en bak ze in het midden van de oven op 180 graden in 16 minuten gaar en dan zijn ze helemaal perfect  :)

5

Alexandra13 schreef:

In ieder vormpje doe ik 12 gram beslag en bak ze in het midden van de oven op 180 graden in 16 minuten gaar en dan zijn ze helemaal perfect  :)

Kijk, daar hou ik nu van: precisiewerk :)
Ben zelf ook zo'n afweeg/meet mens :D  :Y