1

Onderwerp: Wat vinden jullie van het volgende:

Ik hoorde vanmorgen van een verkoopster in een bakwinkel dat het ook heel lekker is om voor het bekleden van een taart marsepein en fondant samen te gebruiken, dus 1 op 1.
Omdat fondant sneller uitdroogt en het toch door de suuiker zoeter is, en omdat marsepein snel scheurt, en als je het samen gebruikt, dit erg  lekker is.
Hebben jullie hier ervaring mee, en heeft iemand het al eens geprobeerd?
Een idee voor een bruidstaart?

Re: Wat vinden jullie van het volgende:

marsefond krijg je dan.. erg lekker.. en ik heb daar inderdaad mijn eerste bruidstaart mee bekleed!

Groetjes Natasja!

3

Ik heb er geen ervaring mee, maar wel van gehoord idd.
Zal het van de week thuis een testen met 2 kleine stukjes of het lekker is...........

4

Ik gebruik het vaak! Je combineert als het ware het beste van beiden! Zeker proberen  :Y

Groetjes van Natascha!

5

Ja hoor.... prima combi !!

6

Gaat prima. Ook over elkaar (dun laagje marsepein + dun laagje fondant), wordt ie vaak nog strakker van.

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

7

Ik heb het een keer gedaan om te proberen. Ik vond het lekker, maar je proeft toch veel meer de fondant. Ikvind het wel prettig werken.

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

8

Hier ook vaak marsefond.
Werkt heel fijn en smaakt iet minder uitgesproken marsepeinerig voor mensen die er niet van houden en geeft net iets meer smaak aan de fondant.

9

Gewoon 1 op 1 door elkaar kneden dus? :o

groetjes Wilma

10

Dat doe ik ook bij bruidstaarten. Heel dun laagje marsepein en eroverheen heel dun laagje fondant. De smaak van marsepein en het gladde witte van fondant. Smaakt heel goed.

Groet, Jolanda

11

ik meng het ook altijd. In het begin deed ik braaf 1:1 maar nu doe ik zo'n driekwart marsepein omdat ik dat lekkerder vind.

Veni Vidi Velpon: ik kwam, zag en bleef plakken :)

12

ik heb het ook al een paar keer geprobeerd, maar het is niet echt mijn "vriend", ik vind het ook niet super lekker.... maar het is wel erg strak!

De zoete taartdoos!

13

Ik meng ook ongeveer 2/3 marsepein met 1/3 fondant. Ik vind marsepein heerlijk en fondant echt niet, maar zo heb je de smaak van marsepein en is het makkelijker om mee te werken dan 100% marsepein.