1

Onderwerp: ik ga gillennnnnnnnnnn grrr helluppppp

help help help.

heel het forum al doorgespit en van alles al geprobeerd maar ik krijg mijn vierkante/rechthoekige biscuit maar niet fatsoenlijk uit de oven. :s

mijn vierkant is 25x25 en mijn rechthoek 20x26 , recept netjes aangehouden volgens het tabel maar het lukt maar niet word er helemaal gek van. :grr:  :grr:

heb al een hoop geprobeerd, temp in stappen, vast 160 graden, vast 180 graden, kloptijd aanhouden, langer en korter kloppen, langer in de oven, niks lijkt te helpen (gebruik de mix van funcakes)(combimagnetron), mijn mixer is van bosch met zo'n mengkom eronder.

wie kan mij helpen

groetjes een wanhopige, niet zo beste biscuitbakker   :rolleyes:
Chantal

herinner het verleden, koester de toekomst maar geniet vandaag

2

Re: ik ga gillennnnnnnnnnn grrr helluppppp

wat precies lukt niet??

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

3

ooh hijhihi dat vergeet ik dus te melden.

als ik hem uit de oven haal. dan stort tie in, de zijkanten zijn prima maar in het midden is het gewoon nog vloeibaar.

4

Het lijtk erop dat het toch aan de temperatuur ligt en aan de baktijd. Ik gebruik dezelfde vormen, maar heb hier nooi last van. Misschien even een thermometer in de oven leggen om te checken of je temperatuur wel goed is? En bakken op een rooster, niet op een dichte bakplaat.

Ik bak zelf de 25 x 25 op 160 graden (zoals op het pak staat) en dan iets langer (max. 35 minuten).

5

ik denk persoonlijk dat het aan je oven ligt!

Ik bak al mijn biscuits op 175 graden constant. Jouw vorm zou schat ik 35 a 40 minuten in de oven moeten... als het dan nog vloeibaar is...vrees ik dat je oven kapot is!

Heb je geen thermometer voor de oven om te controleren hoe heet ie wordt?!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

6 Laatst bewerkt door Talleke (20-06-2011 12:35)

op een rooster!! dat heb ik nog niet geprobeerd.

thanks ga ik proberen. keep you posted ;)

en ga ff een thermometer scoren.

thanks voor de reacties

7

Hoi, ik begin zelf op 125 graden heb zon rot combi oven die niet altijd meewerkt. En ook alleen maar problemen, dus doe ik eerst kwartier- half uur op 125 endan steeds stappie hoger tot 175 graden. Dat werkt bij mij goed.

8

thanks voor de reactie maar denk dat het idd aan mijn oven ligt

want ze blijven mislukken wat ik ook doe.

groetjes chantal

9

hoe hoog zet je het in de oven?
Ik haal de eerst alles eruit rooster enzo maar dan stond ie te laag nu met rooster alles erin lijkt ie hoogte staan maar nu doet ie het wel.

10

Ff vraagje, heb jij ook een wondermold?
Ik heb al eens gelezen dat als je dat staafje in het midden van een grote taart zet (oppassen dat het niet omvalt!) dat je dan wel kans hebt dat het goed gaat.  ;)
Dat ding geleid de warmte nl.

Liefde is gratis, raar dat sommigen er dan nog zo zuinig mee zijn. ;-)
Liefs,   Ricky

11

Talleke schreef:

thanks voor de reactie maar denk dat het idd aan mijn oven ligt

want ze blijven mislukken wat ik ook doe.

groetjes chantal

Heb je nog de temperatuur gemeten?

12

Hallo,

Ik bak nu al een jaar of 3  en in mijn oude oventje ging alles prima, helaas begaf hij het een maand of 4 geleden, ik op zoek naar een nieuwe oven. Ik heb ereen gekocht van het merk prima donna combi magnetron met confectie oven.
Ik helemaal blij, en gelijk gaan bakken. En toen begon de ellende taarten kreeg ik niet gaar hoe ik ook bakte, als ik het mes eruit haalde was ze redelijk droog na 45 minuten bakken maar als ik hem er dan toch uit haalde had ik altijd een kuil in het midden.
Van alles geprobeert maar ik kon geen mooie taarten meer bakken.
Ik na vraag gedaan bij mijn taarten winkel wat dit zou kunnen zijn.
Zij vroeg of de oven hard blaasde als hij aan stond en ja dat deed hij.
Zij zij dat het aan de oven lag door de luchtverplaatsing kwam de taart niet omhoog en werdt daardoor ook niet gaar.

IK op marktplaats een andere gekocht ook een combi maar een die niet erg hard blaasde. en resultaat ik krijg weer prima mooi gerezen taarten.

Het is wel een lang verhaal maar dit heb ik neergezet, zodat andere en misschien jij hier ook iets aan heeft.
De andere oven staat nu bij mijn zoon en schoondochter die hier een prima oven aan hebben als ze maar geen bisquit of een souffle er in bakt
Groetjes Yvonne

Probeer het eens om bv bij je moeder of een vriendin te bakken

13

nee heb niet de temp gemeten. maar het ligt echt aan me oven (grrrrrrrr rotding) want bedenk me ineens dat ik eigenlijk alles langer dan beschreven moet bakken

en had de taarten daarom ook al langer in de oven maar na anderhalf is het in het midden nog steeds vloeibaar dus moet gewoon op zoek naar een nieuwe, had ook al een topic geplaatst met "op zoek naar" waarin ik advies vraag bij het zoeken naar een oven/combi (oven moet wel elektrisch zijn.

maar dames heel erg bedankt voor het meedenken. als jullie nou ook ff meedenken in mijn ander topic hihihi  :P  :o

groetjessss