1

Onderwerp: hoe krijg ik mijn taart plat?

Als ik een biscuit bak dan wordt hij heel erg bol van boven. Ik draai hem direct om als hij uit de over komt, en leg er dan een snijplank op voor de druk. Maar ondanks dit blijft hij een beetje bollig en heb ik geen scherpe onderkant.
Heeft iemand een tip voor mij hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt,

Groetjes Esther

Ze zeggen dat verslavingen niet goed zijn..... Maar hier ga ik toch echt niet voor in therapie.

Re: hoe krijg ik mijn taart plat?

Afsnijden  ;)

Groetjes Natasja!

Maakt het dan niet uit dat je een zachte bodem hebt. Ik dacht dat dat noodzakelijk was voor het oppakken van de taart. of zo..... :/

Ze zeggen dat verslavingen niet goed zijn..... Maar hier ga ik toch echt niet voor in therapie.

Daar kun je toch een kartonnetje onder doen?

Groetjes Natasja!

Volgens mij komt dat omdat je temperatuur te hoog is. dan rijst de taart te snel (spreek ik uit ervaring  :P )

Ik maak altijd een kuitlje in het midden van het beslag, dan komen tijdens het bakken de randen eerst naar boven en daarna pas het middelste gedeeltje. Ik bak sinds kort ook met oplopende temperatuur, werkt ook heel goed.

Ja de temperatuur laat ik wel oplopen. Ik begin op 150 na 10 minuten zet ik hem op 175.
Maar een kuiltje heb ik nog niet geprobeert.
En een kartonnetje doe ik er ook onder.

Ik ga gewoon alle tips eens uitproberen.

Iedereen heel erg bedankt voor de hulp.

Groetjes Esther

Ik begin bij 120 (14 min) dan 140 (14 min) en dan 160 (ongeveer 10 min). Sindsdien heb ik mooie platte taartjes.

Succes!

8

Linda Ravensbergen schreef:

Ik begin bij 120 (14 min) dan 140 (14 min) en dan 160 (ongeveer 10 min). Sindsdien heb ik mooie platte taartjes.

Succes!

Gebruik je een hetelucht oven of de boven en onderwarmte functie van de oven?

Mvg,
Lily

Een hobby rijker, maar een fortuin armer

9

Wanneer ik mijn beslag in de vorm heb gegoten smeer ik het beslag tot helemaal aan de rand. Ik heb dan een soort kuil. Als ik de biscuit uit de oven haal leg ik er een snijplank op (dus niet wanneer ik de biscuit al gestort heb). Mijn biscuit is dan gelijk met de vorm. Pas dan stort ik deze op een rooster.

Lily schreef:
Linda Ravensbergen schreef:

Succes!

Gebruik je een hetelucht oven of de boven en onderwarmte functie van de oven?

Mvg,
Lily

Boven en onderwarmte  :Y

11

Iedereen bedankt voor de tips ik moet vrijdag weer een biscuit bakken dus ga het maar eens proberen.