1

Onderwerp: botercreme kleuren ivm doorschijnen?

Ik ga donderdag een taart maken van chocolade biscuit, ganache en bokkepootjesroom :9 .

Alleen zit ik met een probleempje, hij word met blanke marsepein bekleed, en de vorige keer zag ik dus de lagen, en nog donkere plekken biscuit doorschijnen door de marsepein..

Nu als ik ergens de tip om dat de botercreme te kleuren zodat die ook bruin is, zo word je taart weer egaal van kleur en zal je geen dingen  door zien schijnen?

Wie heeft hier ervaring mee? en dan kleuren met cacao of kleurstof?

Vind het best een beetje spannend, het is namelijk voor m'n eigen bruidstaartje.. Ik had hem expres al een keer proef gemaakt in een enkel laagje..maar toen kwam ik dus achter dat doorschijnen, en nu heb ik dus geen tijd meer om dit uit te proberen, voordat ik m'n echte taart moet maken. :s

2

Re: botercreme kleuren ivm doorschijnen?

waarom smeer je m niet af met ganache?

3

Goeie vraag!

Ik  ben nog maar pas aan het taarten, en heb alleen nog botercreme gebruikt.. Ben eerlijk gezegd ook een beetje huiverig om wat nieuws te proberen voor deze taart...

Voor een volgend taartje is dat zeker een optie..

Ik kleur altijd de botercreme waarmee ik afsmeer  :Y  Doe het met een beetje bruine kleurstof (cacao geeft weer een smaakje)

5

@Linda Jippie een ervaringsdeskundige! Ik heb gewoon bruin van wilton, daar moet het mee lukken? En dan dus best donker kleuren net als je choco biscuit?

Werkt het goed tegen het doorschijnen?

Sorry, beetje veel vragen :o

6

Ik smeer de taart dan gewoon wat dikker af.. maar de botercreme kleueren: ook een heel goed idee. Maar zelf vind ik het altijd wel mooi om de laagjes in een taart te zien als je hem doorgesneden hebt..

Maar kleuren: goed idee. Ik ga het ook eens proberen ;-)

Haha...nou zo deskundig ben ik ook weer niet. Had de tip van iemand gekregen en ik moet zeggen; het werkt echt!! Ik spuit alleen wel mijn dijkjes met witte botercreme anders ziet het er zo raar uit. Maar goed, als de vulling en het kapsel chocolade is dan staat het juist weer goed die bruine dijkjes.

Ik kleur het in de kleur van mijn kapsel. Dus in met choco idd donkerder als normale biscuit.

Succes!!

8

bleusuus, met aamsnijden mag je de lagen ook zeker zien! vind ik ook mooi :Y 

Maar ik zag aan de buitenkant van de taart de lagen zitten, doordat de choco biscuit donker is, en de vulling/dijkjes licht (bokkepootjes room, botercreme ) dus die zag je doorschijnen.. en dat vind ik juist niet mooi :nooo

Linda, bedankt voor je antwoorden, ik ga m inderdaad kleuren dan!! Hopen dat het allemaal lukt!

9

Ja... maar misschien alleen de dijkjes botercreme donkerder kleuren? Het mag ook niet doorschijnen, dat is echt zonde.

SUCCES!!

10

Bedankt voor de tips!! Ik zal een foto showen van het resultaat, al zal dat misschien pas over een paar weken zijn, na het trouwen gaan we aansluitend lekker 2 weken op vakantie :D

Oh ik had het niet goed gelezen; het is voor je eigen bruiloft!! Gefeliciteerd alvast!! Spannend hoor je eigen bruidstaart maken.

Heel veel succes met het maken van je taart, ik ben heel benieuwd naar de foto's.  Veel plezier op je bruiloft en je honeymoon!!

12

Foto's staan inmiddels bij bruids en stapeltaarten! :Y