1

Onderwerp: topper bruidstaart

Mijn broer gaat trouwen en ik mag de topper voor de bruidstaart maken :)
De taart zelf wordt door de bakker van de feestzaal gemaakt, maar ze willen een erg originele topper al zeg ik het zelf (ik mag nog niets verklappen, maar ik beloof dat er foto's zullen volgen!)

Nu vroeg ik hoe groot de bovenste taart zal zijn om te weten hoe groot de mannekes mogen zijn.

Het antwoord was dat de bakker de taart zal aanpassen aan de ventjes,... wel zo fijn, maar is er hier iemand die een 'richtlijn' kan geven over hoe groot?
Ik maakte nog nooit een bruidstaart,... at alleen de mijne op, maar heb toen niet gemeten hoe groot die was. Wij hadden trouwens geen mannekes erop,... (besef ik nu eigenlijk :) toen heeft het me niet gestoord :) )

2

Re: topper bruidstaart

Tja.. bij mijn eigen bruidstaart was hij 20 cm. Bij de bruidstaarten die ik zelf gemaakt heb is de bovenste laag ook 20 cm. Dit omdat dit meestal de laag is die mensen bewaren om een jaar later op te eten samen.

Maar ik denk dat het er ook aan ligt hoe groot de andere taarten zijn. Zelf denk ik dat de bakker hier rekening mee zal houden als jij aangeeft hoe groot de bovenste laag zal zijn. Ik zal denken 20 cm. ;-)

3

dankjewel!
Dat is al een fijne richtlijn :)

De mannekes in kwestie hebben nogal grote voeten :p

4

ik zou 15 tot 20 cm aanhouden... ik heb ook wel eens bovenste taartjes van 15 cm gemaakt...

5

Mijn bovenste taartjes van de bruidstaart zijn meestal kleintjes van 10 of 12,5 cm... ik zou zeker even overleggen met de bakker.. dit kun je toch niet zomaar beslissen,  :/  is gewoon afhankelijk van de grootte /hoeveelheid personen..

6

nouja als hij zegt dat ie t aan gaat passen en jij zegt dat je topper 10 cm breed is...

7

ik vroeg 'en hoe groot is de bovenste taart?'
en de bruidegom zei: dat past de bakker aan aan jou mannekes,...
Ik zal zorgen dat ze op een taart van 15 cm kunnen ofzo,... weet het niet goed :s

8

bel de bakker dan wat t makkelijkst is...

9

Tja.. 10 en 15 cm.. die zijn echt zo klein.
Als ik jou was zal ik gewoon contact opnemen met de bakker.
Het ligt er idd heel sterk aan hoe groot de taart zal worden.
Kijk... onze bruidstaart was voor 100 personen. Dan is 10 cm wel heel klein. Maar als het een kleine bruidstaart is dan zal 10 cm misschien beter in het geheel passen.

Daarnaast is ook je eigen kunnen belangrijk.
Maak het jezelf niet te moeilijk. Hoe kleiner de taart; hoe kleiner het bruidspaar moet zijn. En hoe kleiner: hoe fijner.

Maar als je wilt: dan kun je alles. SUCCES!!! :thumb:  :thumb:  :thumb:

10

mmm, ik zou ze liever niet té klein maken,... wacht tot je ziet welke mannekes het zijn :)

Er komt heel veel volk voor het dessertenbuffet, dus ik denk dat 20 cm wel kan, maar ik zal inderdaad eens vragen achter een contactnummer van de bakker.